  • Data: 2023-03-29 11:03:13
    Temat: Re: Spadek
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 29 marca 2023 o 10:49:38 UTC+2 Jacek napisał(a):

    > Uruchom zdolności analityczne jeśli jakieś masz. Przytoczone artykuły K.C.
    > mówią wyraźnie - spadkodawca umarł, nabyłeś spadek. Nie przewidują żadnych
    > wyjątków, w rodzaju "o ile sąd nie orzeknie inaczej".
    > No więc widzę tu niekonsekwencję prawną. Jeden fragment prawa twierdzi coś
    > czego drugi nie potwierdza.

    A ty to opatrzność jakaś, że nieomylnie wiesz, KTO jest spadkobiercą, i to już w
    chwili śmierci spadkodawcy?
    Doczytaj o testamentach.
    O dziedziczeniu ustawowym, odrzucaniu, małoletnich.
    Czyli ogólnie - lurk moar, a nie szkasz pozornych sprzeczności w wyrwanych z
    kontekstu dwóch przepisach, i to jeszcze ich nie rozumiejąc.

    Nie mówiąc o dowiedzeniu się, co zawiera masa spadkowa, by cokolwiek z nią robić.
    Czyli co spadkodawca miał w chwili śmierci.
    Może dzień wcześniej komuś dał - nawet jak masz testament z zapisem windykacyjnym na
    daną rzecz.
    Raz takie darowizny dolicza się do masy przy wyliczaniu zachowku, innym razem nie.
    Ale w spadku już ich nie ma, testamentem możesz se podetrzeć ;P