  • 41. Data: 2007-07-26 07:56:30
    Temat: Re: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > dobrze sie czujesz?

    Owszem.

    > bo jakos nie widze sensu tej wypowiedzi

    Zadbaj o oczka.

    > to zalezy jaka definicje przyjmiesz pojazdu silnikowego, zasadniczo
    > silnik ma i pojazdem silnikowym jest, no chyba ze w definicji silnika
    > zawrzesz ze silniekiem nazywamy cos co ma powyzej 50 cm a cos co ma
    > ponizej jest zwykla popierdulka

    Definicję masz w ustawie "prawo o ruchu drogowym". Sugeruję zapoznać się
    z przepisami ZANIM zaczniesz o nich dyskutować.

  • 42. Data: 2007-07-26 08:18:32
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 26-07-2007 o 01:26:18 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Definicja znaku C-13 oraz mieszanki C-13 + C-16. "Droga przeznaczona dla
    > kierujących rowerami jednośladowymi".

    Ale z definicji nie wynika zakaz poruszania sie innymi pojazdami po
    sciezce rowerowej. W przypadku chodnika istnieje oddzielny zakaz
    (wspomniany Art. 26.). Dlaczego takiego zakazu nie ma dla sciezki
    rowerowej? Moze to jakies przeoczenie... albo znowu dorwalem jakas
    przestarzala wersje PoRD :)

    > Art. 26 ust.3 punkt 3. (PoRD) plus definicja chodnika.

    Wiem, bo sam go podawalem :)
    Co do definicji - nie jest w niej napisane "przeznaczona _wylacznie_ dla
    pieszych". Jest to glowne ale nie jedyne przeznaczenie chodnika.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 43. Data: 2007-07-26 08:29:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:fm0mn4-c95.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Zadbaj o oczka.

    dbam i nadal nie widze

  • 44. Data: 2007-07-26 08:37:36
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Jasko Bartnik rzecze co nastepuje.:
    > To sie chyba rozni od tego znaku:
    > http://www.znaki-drogowe.pl/images/3_2_4_C_13_16b.pn
    > Bo w tym przypadku wszyscy jednym "chodnikiem" sobie pelzaja. W
    > omawianym czesc dla rowerow jest oddzielona od czesci dla pieszych.

    To znaczy, że w omawianym przypadku, gdy części drogi są wydzielone jest to
    droga dla rowerów (z pierwszeństwem dla rowerów) z przyległym chodnikiem
    (pierwszeństwo pieszych)? Czy w przypadku kolizji - pieszy na części
    rowerowej, rowerzysta nie zdążył zahamować (lub cokolwiek innego) wina
    będzie pieszego, bo miał wydzieloną część dla siebie?

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 45. Data: 2007-07-26 08:47:41
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 26-07-2007 o 10:37:36 Piotrek <s...@w...pl>
    napisał(a):

    > To znaczy, że w omawianym przypadku, gdy części drogi są wydzielone jest
    > to droga dla rowerów (z pierwszeństwem dla rowerów) z przyległym
    > chodnikiem (pierwszeństwo pieszych)?

    Najczesciej tak to jest zrobione, ze czesc dla rowerow jest wyraznie
    oddzielona od czesci dla pieszych. Ale nie wiem czy zawsze tak jest
    zrobione.

    > Czy w przypadku kolizji - pieszy na części rowerowej, rowerzysta nie
    > zdążył zahamować (lub cokolwiek innego) wina będzie pieszego, bo miał
    > wydzieloną część dla siebie?

    To juz zalezy od konkretnego przypadku. Pieszego nie powinno byc na czesci
    dla rowerow. Rowerzysta powinien uwazac na pieszych. Jesli pieszy rzuci
    sie pod rower to (raczej) bedzie jego wina. Jesli pieszy szedl statecznie
    (albo nawet stal) po czesci rowerowej a rowerzysta na niego wpadl to wina
    (rowniez "raczej") bedzie po stronie rowerzysty.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 46. Data: 2007-07-26 11:46:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jul 2007, Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > nawet stal) po czesci rowerowej a rowerzysta na niego wpadl to wina (rowniez

    ...znaczy w takim samym rozumieniu, jak winą kierującego samochodem
    lub tramwajem będzie najechanie pieszego ktory tam stał od minuty, jak
    rozumiem :)
    Pewnie zaraz będzie flejm, czy jak stał za zakrętem (albo przesłonięty
    czym innym, np. innym pojazdem) to samochód/tramwaj/rower miały być
    tak prowadzone żeby dały się mimo to zatrzymać.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2007-07-26 13:46:25
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Jasko Bartnik pisze:

> [...]
    > (wspomniany Art. 26.). Dlaczego takiego zakazu nie ma dla sciezki
    > rowerowej? Moze to jakies przeoczenie... albo znowu dorwalem jakas

    Tak samo nigdzie nie znajdziesz zakazu korzystania z przednich świateł
    przeciwmgielnych przy normalnej przejrzystości powietrza. Mimo to, jest
    odpowiednia pozycja w taryfikatorze mandatów :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 48. Data: 2007-07-26 18:26:07
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 26-07-2007 o 15:46:25 Sebcio <s...@n...com> napisał(a):

    > Tak samo nigdzie nie znajdziesz zakazu korzystania z przednich świateł
    > przeciwmgielnych

    przeciwmglowych.

    > przy normalnej przejrzystości powietrza. Mimo to, jest odpowiednia
    > pozycja w taryfikatorze mandatów :)

    Tzn. gdzie i w zwiazku z ktorymi artykulami PoRD i KW? Jest za
    niewlaczenie wymaganych swiatel oraz za wlaczone tylnie, gdy sytuacja tego
    nie wymaga. Ale moze cos przegapilem.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 49. Data: 2007-07-26 18:35:08
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 26-07-2007 o 20:26:07 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

    > Tzn. gdzie i w zwiazku z ktorymi artykulami PoRD i KW? Jest za
    > niewlaczenie wymaganych swiatel oraz za wlaczone tylnie, gdy sytuacja
    > tego nie wymaga. Ale moze cos przegapilem.

    Przeoczylem... ale to jakas glupota. Mandat za naruszenie takiego przepisu:
    "Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący
    pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do
    świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza."

    Ktos moze mi powiedziec kiedy mozna - na podstawie tego przepisu -
    naruszyc warunki dopuszczalności używania przednich świateł
    przeciwmgłowych?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 50. Data: 2007-07-26 18:36:03