    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Date: Thu, 26 Jul 2007 10:47:41 +0200

    Dnia 26-07-2007 o 10:37:36 Piotrek <s...@w...pl>
    napisał(a):

    > To znaczy, że w omawianym przypadku, gdy części drogi są wydzielone jest
    > to droga dla rowerów (z pierwszeństwem dla rowerów) z przyległym
    > chodnikiem (pierwszeństwo pieszych)?

    Najczesciej tak to jest zrobione, ze czesc dla rowerow jest wyraznie
    oddzielona od czesci dla pieszych. Ale nie wiem czy zawsze tak jest
    zrobione.

    > Czy w przypadku kolizji - pieszy na części rowerowej, rowerzysta nie
    > zdążył zahamować (lub cokolwiek innego) wina będzie pieszego, bo miał
    > wydzieloną część dla siebie?

    To juz zalezy od konkretnego przypadku. Pieszego nie powinno byc na czesci
    dla rowerow. Rowerzysta powinien uwazac na pieszych. Jesli pieszy rzuci
    sie pod rower to (raczej) bedzie jego wina. Jesli pieszy szedl statecznie
    (albo nawet stal) po czesci rowerowej a rowerzysta na niego wpadl to wina
    (rowniez "raczej") bedzie po stronie rowerzysty.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.