    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skrzyzowanie z polna droga - zakaz wyprzedzania?
    Date: Fri, 20 May 2005 12:26:27 -0500

    Fieram wrote:

    > To "skrzyzowanie" to wg. niego jest na 100% bo kilkadziesiat metrow
    > wczesniej (moze 50-70m?) stal znak - droga z pierwszenswem (ten zolty
    > kwadracik).
    No zwykle stoją przy skrzyżowaniach, ale znalazłbym z kilkanaście
    miejsc, gdzie stoją nie wiadomo dlaczego.

    > I ten wlasnie znak wskazuje ze jest skrzyzowanie.
    No wskazuje.

    > Dowcim polega na tym, ze ta prosta droga po ktorej jechalem "krzyzowala" sie
    > z:
    > 1. po lewej stronie - polna droga (ktos wjezdza nia na pole - ruch na niej
    > zerowy - dowodem na to niech bedzie to ze wlasnie tam policjanci postawili
    > swoj samochod :-)
    Polna droga nie jest skrzyżowaniem.

    > 2. po prawej stronie b. rzadko uczeszczana asfaltowa droga (na tej drodze za
    > jakies 100m jest ... komisariat i jakas "spokojna" stacja benzynowa).
    > Zapewniam ze ta droga jezdza wylacznie policjanci oraz nieliczni
    > zainteresowani stacja paliw. Droga prowadzi gdzies w pole.

    To, że nikt nie jeździ nie ma znaczenia.
    Skrzyżowanie jest i zakaz wyprzedzania obowiązuje.

    > A teraz moje pytania:
    > - czy jest jakis przepis okreslajacy ze np. 3 m od skrzyzowania nie moga np.
    > rosnac drzewa
    hmm, nie wiem, może gdzieś jest, ale raczej nie.
    Od tego jest raczej znak,

    > pytam bo w tym przypadku wyobrazcie sobie szeroka droge a po obu stron full
    > drzew i kompletnie nic nie widac, tym bardziej tego "skrzyzowania"
    Ale znak pewnie stoi i jest dobrze widoczny :)

    > - czy sa jakies przepisy okreslajace odleglosc znaku "droga z pierwszenstwem
    > przejazdu" od skrzyzowania
    tak, w zależności do tego czy teren zabudowany, czy nie.
    Poszukaj w kodeksie. 75 m, czy jakoś tak.

    > dam slowo ze wyprzedzajac pojazd i widzac ze nie ma zadnej ciaglej linii na
    > drodze bylem pewny ze wszystko jest ok i byc moze wtedy wlasie ten
    > dostwaczak przyslonil mi znak
    możliwe.
    Miałeś pecha po prostu.

    > - czy jesli nie ma "ciaglej linii" na drodze to mozna wymijac? na ogol przed
    > skrzyzowaniami sa a tu .. nie bylo
    linia ciągła oznacza zakaz wyprzedzania, brak linii ciągłej nic nie oznacza.
    jak nie ma ciągłej linii, to zalezy od innych znaków i przepisów
    m. in, takich, że na skrzyżowaniu obowiązuje zakaz wyprzedzania.

    > Udokumentowalem to miejsce zdarzenia zdjeciami, pokrecilem sie troche po
    > innych miejscach (robilem zdjecia) i widze szanse na wygranie z Policja.
    > Wszedzie indziej sa znaki (poziome, pionowe), przy skrzyzowaniach nie ma
    > drzew etc.
    >
    > A jakie jest Wasze zdanie?

    że masz marne szanse na wygraną.
    Ale wersja ze znakiem zasłoniętym przez wyprzedzany samochód, przy braku
    ciąglej linii na jezdni ma sens. Na pewno logiczne tłumaczenie wpłynie
    na ilośc zer.