  • 1. Data: 2004-01-16 22:09:34
    Temat: Skrytki pocztowe
    Od: "filobart" <f...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chcialem dowiedziec sie czy Prawo Pocztowe (albo jakis wewnetrzny regulamin
    Poczty Polskiej, nie za bardzo wiem) pozwala na przesylanie na adres skrytki
    pocztowej paczki NA KOSZT adresata. Logicznie wydaje mi sie, ze to jest
    niemozliwe, jednakze chcialbym sie upewnic. Jakby ktos wskazal mi jeszcze w
    jakim dokladnie dokumencie jest to zapisane bylbym wdzieczny.

    Pozdrawiam,
    filobart

  • 2. Data: 2004-01-16 22:27:37
    Temat: Re: Skrytki pocztowe
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "filobart" <f...@p...onet.pl> napisał:

    > Chcialem dowiedziec sie czy Prawo Pocztowe (albo jakis wewnetrzny
    > regulamin Poczty Polskiej, nie za bardzo wiem)

    cennik uslug...

    > pozwala na przesylanie
    > na adres skrytki pocztowej paczki NA KOSZT adresata. Logicznie wydaje
    > mi sie, ze to jest niemozliwe, jednakze chcialbym sie upewnic.

    jest mozliwe... pracownik poczty, wklada do skrytki kartke - prosze sie
    zglosic do okienka -> idziesz do okienka i placisz

    > Jakby
    > ktos wskazal mi jeszcze w jakim dokladnie dokumencie jest to zapisane
    > bylbym wdzieczny.

    regulamn swiadczenia uslug/cennik ?

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-01-16 22:35:05
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "filobart" napisał:

    | Chcialem dowiedziec sie czy Prawo Pocztowe

    Art. 26. ust. 2, pkt. 1 lit. c

    | (albo jakis wewnetrzny regulamin
    | Poczty Polskiej, nie za bardzo wiem)

    "Wewnętrzne regulaminy" Poczty nic by tu nie wnosiły, bo nie obowiązywałyby
    przecież klientów.
    Paczka pocztowa, to usługa powszechna, a więc jest świadczona na podstawie
    Regulaminu korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym.
    Zgodnie z § 12 punkt 5 przesyłki pocztowe mogą być doręczane na adres
    skrytki lub przegródki pocztowej.

    | pozwala na przesylanie na adres skrytki
    | pocztowej paczki NA KOSZT adresata.

    Takiej usługi Poczta Polska nie świadczy. Świadczy natomiast usługę
    pobranie, komplementarną do usługi paczka pocztowa. Paczki za pobraniem
    można oczywiście adresować na adres skrytki lub przegródki pocztowej.

    | Logicznie wydaje mi sie, ze to jest
    | niemozliwe, jednakze chcialbym sie upewnic.

    Hmm. A dlaczego tak Ci się wydaje, w dodatku logicznie? :)

    | Jakby ktos wskazal mi jeszcze w
    | jakim dokladnie dokumencie jest to zapisane bylbym wdzieczny.

    j.w.

    Pozdr.,

  • 4. Data: 2004-01-16 23:57:31
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Logicznie wydaje mi sie, ze to jest niemozliwe, [...]

    logiczne jest raczej to, ze skrytka pocztowa to tez adres wiec jesli mozna cos
    przeslac na adres tradycyjny to mozna i na skrytke:)

    pozdr
    marcin

    ps. ale nie znam opcji przeslania paczki na koszt adresata. znam rozmowe na
    koszt odbiorcy:)

  • 5. Data: 2004-01-17 10:37:20
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bu9osj$ql0$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

    > Takiej usługi Poczta Polska nie świadczy. Świadczy natomiast usługę
    > pobranie, komplementarną do usługi paczka pocztowa. Paczki za pobraniem
    > można oczywiście adresować na adres skrytki lub przegródki pocztowej.

    Tak. Nie ma takiej usługi. Na nalepce adresowej nie ma nawet opcji kto
    opłaci koszt paczki.
    Jest natomiast taka opcja na nalepce adresowej Pocztexu.

    Skrytkę pocztową mam od conajmniej 8 lat i jestem bardzo zadowolony z tego
    wynalazku. Czasem dzięki skrytce przesyłki mam o 1 dzień szybciej.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018