  • 21. Data: 2003-03-18 14:31:55
    Temat: Re: Skradziona karta kredytowa - tak na marginesie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 18-03-2003 15:24, Użytkownik Jureq napisał:

    > I ile procent sprzedawców porównuje ze zdjęciem?
    > 5% czy 10 %?

    A ile procent sprzedawaców w ogóle patrzy na kartę i na klienta?
    Parę razy kiedy robilismy z mężem zakupy zadarzało sie że sprzedawczyni
    podsuwała do podpisu kwitek nie tej osobie.
    Na karcie Maciej, a pani do mnie z długopisam. I na odwrót.

    Zaznaczam że nie mam wąsów i generalnie płeć po mnie widać ;-)

    A więc pani nie spojrzała ani kto jej dał kartę ani czy karta na kobiete
    czy na mężczyznę.

    Zdjęcie niczego nie rozwiązuje, zwłaszcza że np. ja na zdjęciach w ogóle
    nie jestem do siebie podobna, takiego mam fotograficznego pecha...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 22. Data: 2003-03-18 15:39:49
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Maddy"
    > Zdjęcie niczego nie rozwiązuje, zwłaszcza że np. ja na zdjęciach w ogóle
    > nie jestem do siebie podobna, takiego mam fotograficznego pecha...

    zgadza sie - tym bardziej, ze nie jest to zagwarantowane w zadnym
    regulaminie

    Kiedys w Anglii robili testy i na takiej karcie bylo zdjecie malpy - tez
    przechodzila bez problemu, a jak juz ktos zauwazyl to latwo bylo pania
    przekonac ze to taka karta z prowizją "dla zwierząt"
    *** blad ***

  • 23. Data: 2003-03-18 16:03:55
    Temat: Re: Skradziona karta kredytowa
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik upierdliwy <u...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b56fob$e13$...@a...news.tpi.pl...
    > Cześć.
    > Dzięki za sugestie.
    > Zobaczę co z tego wyniknie.
    > Jeśli nie odzyskam tych pieniedzy to leżę. Nie stać mnie nawet na kupno
    > sznura żeby się powiesić :( .
    >
    > Pożyjemy zobaczymy

    i wspomnisz moje słowo nic nie załatwisz ...

    Sandra

  • 24. Data: 2003-03-18 16:28:55
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czemu banki nie zastosują tak banalnego rozwiązania jakiego używa Citibank
    > bodajże? Na karcie dają zdjęcie właściciela i już jest zasadniczo po
    > kłopocie.

    A ja spytam przy okazji: czy są karty płatnicze/bankomatowe którymi NIE
    MOŻNA płacić bez wklepania pin-kodu? W sumie tylko takie powinny być, nie
    byłoby wtedy problemu...

    Pzdr

    A.

  • 25. Data: 2003-03-18 16:42:47
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2003-03-18 15:05, Kaizen wrote :
    > Pięknego dnia Tue, 18 Mar 2003 09:48:44 +0100, Wojciech Szweicer

    > W czym? Przecież działa bardzo podobnie, a zablokować trudniej.

    Tego nie wiem, czy trudniej, ale sie ma wiecej czasu, nim ktos
    zrealizuje czek (chyba ze ktos pojdzie zaraz do banku, na poczcie
    wyplaci chyba gora 1000zl, w bankach sa zwykle kolejki).
    Ale klocil sie nie bede; przyznaje, ze z czekow nie korzystalem i pewnie
    sie pospieszylem z odpowiedzia. Ale chetnie poczytam sprostowania. :)
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 26. Data: 2003-03-18 18:07:28
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Jureq napisał(a):

    > I ile procent sprzedawców porównuje ze zdjęciem?
    > 5% czy 10 %?

    niewazne ile
    jak sprzedawa nie porowna a ja mam poswiadczoen ze w tym czasie bylem
    chociazby w pracy to juz jest jakies wytlumaczenie i szansa na
    odzyskanie peiniedzy
    rajusan

  • 27. Data: 2003-03-18 22:55:41
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Dnia 18-03-2003 15:24, Użytkownik Jureq napisał:
    [...]
> [...]
    > podsuwała do podpisu kwitek nie tej osobie.
    > Na karcie Maciej, a pani do mnie z długopisam. I na odwrót.

    Ale wtedy to nie mój/nasz(klientów) problem. Jak sprzedający zapłacą parę
    razy za wykonane przez złodzieja zakupy z użyciem kradzionej karty, to
    nauczą się patrzeć!

    > Zdjęcie niczego nie rozwiązuje, zwłaszcza że np. ja na zdjęciach w ogóle
    > nie jestem do siebie podobna, takiego mam fotograficznego pecha...

    Cóż... ale jakoś w dokumentach Cię chyba rozpoznają ;P

    pozdrawiam
    Alek

  • 28. Data: 2003-03-18 22:59:20
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Maddy"
    >
    > zgadza sie - tym bardziej, ze nie jest to zagwarantowane w zadnym
    > regulaminie

    A co za problem zrobić regulamin??? Wiesz ile by w tej chwli potrwała
    wymiana kart???
    Zresztą trzebaby je wprowadzać stopniowo, wraz z wymianą obecnych kart.
    (przeważnie są ważne koło roku) Cała operacja musiałaby potrwać i tak
    conajmniej rok...

> [...]
    > przechodzila bez problemu, a jak juz ktos zauwazyl to latwo bylo pania
    > przekonac ze to taka karta z prowizją "dla zwierząt"

    To trzeba panią nauczyć!!! Jak system wszedłby powszechnie, to by się ludzie
    przyzywczaili/nauczyli.

    pozdrawiam
    Alek

  • 29. Data: 2003-03-18 23:05:18
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A ja spytam przy okazji: czy są karty płatnicze/bankomatowe którymi NIE
    > MOŻNA płacić bez wklepania pin-kodu? W sumie tylko takie powinny być, nie

    Chyba co lepsze Visy. Czytaj: karty debetowe.

    Wklepanie pin-kodu ma moim zdaniem poważne wady:
    1. budowa terminala przeważnie pozwala na podejżenie co tam klient wpisuje
    2. jak ktos już wyżej napisał: nie wiadomo, czy terminal nie jest
    zmodyfikowany
    3. wyobraź sobie skrajną sytuację: złodzieje opórcz kradzieży karty, próbują
    wydusić z Ciebie pin-kod...

    pozdrawiam
    Alek

  • 30. Data: 2003-03-18 23:14:24
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > 3. wyobraź sobie skrajną sytuację: złodzieje opórcz kradzieży karty,
    próbują
    > wydusić z Ciebie pin-kod...

    A wyobraź sobie co mogłoby się stać, gdyby złodzieje zorientowali się, że
    drzwi i blokady otwierasz odciskiem palca... ;-)

    Pzdr

    A.