  • 1. Data: 2003-03-17 22:26:00
    Temat: Skradziona karta kredytowa
    Od: "upierdliwy" <u...@o...pl>

    Witam wszystkich.

    Dziś po południu zorientowałem się ze nie mam swojej karty kredytowej
    (Silver Card VISA ).
    Okazało się ża jakieś sk......ny w piątek wyczyściły ją na około 3000 zł
    Ja dopiero dziś zauważyłem jej brak i zastrzegłem ją, całe popołudnie
    spędziłem na policji, szkoda gadać, szybciej wygram milion w totka niż oni
    ruszą się zeby cokolwiek zrobić w tej sprawie.
    Wszystkie transakcje dokonane za pomoca mojej karty wykonano z terminali nie
    wymagających numeru PIN , i oczywiście w żadnym z tych miejsc nie ma
    zamontowanej kamery ( to wszystko ustaliłem w ciągu 30 minut sam, wraz z
    moją narzeczoną, policja w tym czasie nie zrobiła NIC , ale to temat z innej
    bajki )

    Mam pytanie : JAK WYGLĄDAJĄ MOJE SZANSE NA ODZYSKANIE UTRACONYCH PIENIĘDZY
    ?

    i drugie pytanie : jak ta sytuacja ma się do reklamowanej idei używania
    "plastykowych pieniędzy" jako o wiele pewniejsza od noszenia przy sobie
    gotówki?
    przecież byłbym chyba zdrowo walnięty nosząc przy sobie 3000 zł w gotówce, a
    w przypadku karty kolesiom wystarczyło 90 minut na wpędzenie mnie w niezłe
    długi

    Proszę o wszelkie rady.

    Adam

  • 2. Data: 2003-03-17 22:28:21
    Temat: Re: Skradziona karta kredytowa
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik upierdliwy <u...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b55i1i$8a1$...@a...news.tpi.pl...

    > Mam pytanie : JAK WYGLĄDAJĄ MOJE SZANSE NA ODZYSKANIE UTRACONYCH
    PIENIĘDZY
    > ?

    jak mam byc szczera to nie masz szans ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-17 22:40:55
    Od: "upierdliwy" <u...@o...pl>

    dzięki za pocieszenie
    jak się to ma do bezpieczeństwa stosowania kart?

    Adam

  • 4. Data: 2003-03-17 23:20:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Mar 2003 23:26:00 +0100, "upierdliwy"
    <u...@o...pl> zakodował:

    >Ja dopiero dziś zauważyłem jej brak i zastrzegłem ją, całe popołudnie
    >spędziłem na policji, szkoda gadać, szybciej wygram milion w totka niż oni
    >ruszą się zeby cokolwiek zrobić w tej sprawie.

    Bo to zła karta była ;)

    >Wszystkie transakcje dokonane za pomoca mojej karty wykonano z terminali nie
    >wymagających numeru PIN

    No, to IMVHO brak szans. Skąd "złodzieje" znali PIN? Czy wykazałeś się
    dostateczną starannością w zabezpieczeniu numeru ani karty?

    >przecież byłbym chyba zdrowo walnięty nosząc przy sobie 3000 zł w gotówce, a
    >w przypadku karty kolesiom wystarczyło 90 minut na wpędzenie mnie w niezłe
    >długi

    Jak najbardziej zgadzam się z tym, że dużo lepiej nosić kartę
    kredytową z limitem 3K niż tyle w gotówce. Jakoś nie wyobrażam sobie,
    jak w niezauważony przez Ciebie sposób może posiąść kartę _i_ pin - za
    to z gotówką to jak najbardziej możliwe.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-03-17 23:38:55
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    Jest cos takiego jak ubezpieczenie karty, ale to trzeba zrobic najlepiej
    zaraz po otrzymaniu karty,
    a żeby kartą zaplacic pani w sklepie ma obowiązek sprawdzić podpis (jesli
    nie sprawdzi to sklep odpowiada), poproś bank o sprawdzenie podpisu na
    wydrukach obciążeniowych z POS,ów. Moze to coś da.

    Pozdrowienia

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 6. Data: 2003-03-17 23:51:14
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Kaizen wrote:

    >No, to IMVHO brak szans. Skąd "złodzieje" znali PIN? Czy wykazałeś się
    >dostateczną starannością w zabezpieczeniu numeru ani karty?

    Ale tam jest jeszcze słówko 'nie' ;) ('nie wymagających numeru PIN')
    Chodzi chyba o terminale działające na zasadzie akceptacji podpisu
    przez osobę obsługującą kasę.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2003-03-18 01:12:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 18 Mar 2003 00:51:14 +0100, "kachna.pl"
    <k...@p...onet.pl> zakodował:

    >Ale tam jest jeszcze słówko 'nie' ;) ('nie wymagających numeru PIN')

    Ooops, przepraszam. Jakaś jasność pomroczna mnie opanowała.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-03-18 02:51:57
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Kaizen wrote:

    >Ooops, przepraszam. Jakaś jasność pomroczna mnie opanowała.

    ;) też mam ją czasem

    Sorry że się czepiłam ale przynajmniej teoretycznie jest
    pewna różnica w odpowiedzialności w związku z art.65 prawa bankowego
    (obowiązek sprawdzenia autentycznośći i prawidłowośći formalnej
    dokumentu stanowiącego podstawę do wypłaty oraz tożsamośći osoby
    dającej zlecenie).

    Choć w praktyce raczej niewiele to zmienia, bo złożenie reklamacji
    w przypadku podrobienia podpisu wymaga zwykle (według regulaminu karty)
    odnalezienia i dostarczenia do banku fizycznie samej karty.

  • 9. Data: 2003-03-18 06:53:00
    Od: "upierdliwy" <u...@o...pl>

    Cześć.
    Dzięki za sugestie.
    Zobaczę co z tego wyniknie.
    Jeśli nie odzyskam tych pieniedzy to leżę. Nie stać mnie nawet na kupno
    sznura żeby się powiesić :( .

    Pożyjemy zobaczymy

    Adam

  • 10. Data: 2003-03-18 08:23:15
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Mam pytanie : JAK WYGLĄDAJĄ MOJE SZANSE NA ODZYSKANIE UTRACONYCH
    PIENIĘDZY

    Gdzies kiedys czytalem ze defakto to nie Ty zostales okradziony tylko bank.
    I jest chyba jakis sposob aby sie domagac zwrotu kasy na Twoje konto jezeli
    to nie Ty te pieniadze wyplaciles.

    Poszukam jeszcze - to chyba bylo w ktoryms Chipie - wypowiadal sie prawnik.

    Pozdrawiam
    Albercik