  • 11. Data: 2010-04-28 10:15:02
    Temat: Re: Sklep żąda PESEL
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-28 12:10, Liwiusz pisze:

    > Jaki bank, takie zabezpieczenia.

    A jakie inne widzisz możliwe do wprowadzenia? Jakie ma Twój bank? Pewnie
    takie same... Podaj pesel i nazwisko panieńskie matki...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-04-28 10:21:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 28, 11:25 am, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Witam
    >
    > Jest sobie sklep, który przez Internet sprzedaje wiatrówki osobom
    > pełnoletnim. W celu weryfikacji tej pełnoletności wymaga podania
    > numeru PESEL.
    > Czy taki sobie zwykły sklep może gromadzić tak wrażliwe dane
    > osobowe, jak przypuszczam bez odpowiedniego zezwolenia?
    > Wiem, nikt nie zmusza do kupowania tam.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >    Zbyszek
    > PGP key: 0x78E9C79E

    Tylko takie uwagi:
    - "tak wrazliwe dane" - PESEL nie jest dana "wrazliwa" ani w
    kontekscie ustawy, ani nawet w praktyce - jest to numer jawny, ktory
    towarzyszy nam chyba przy zalatwianiu 90% spraw - ale nie wiem co w
    nim takiego wrazliwego
    - nie ma zadnych "zezwolen" na zbieranie danych, wiec Twoje
    przypuszczenie jest bledne ;)
    - to ze prosza o podanie nie znaczy, ze go pozniej przechowuja

    Fakt, ze to nadgoliwosc sprzedawcy bo PESEL mozna sobie wygenerowac
    lub podac PESEL np. pelnoletniego znajomego/czlonka rodziny wiec to
    jest zabezpieczenie "z czapy" .

  • 13. Data: 2010-04-28 10:25:59
    Od: Andrzej <n...@n...cry.com>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > A jakie inne widzisz możliwe do wprowadzenia? Jakie ma Twój bank? Pewnie
    > takie same... Podaj pesel i nazwisko panieńskie matki...

    Łojezusićku, toż takie dane są niesłychanie proste do zdobycia.

    --
    pzdr

  • 14. Data: 2010-04-28 10:28:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BK napisał(a):

    > Fakt, ze to nadgoliwosc sprzedawcy bo PESEL mozna sobie wygenerowac
    > lub podac PESEL np. pelnoletniego znajomego/czlonka rodziny wiec to
    > jest zabezpieczenie "z czapy" .

    Znalazłem takie coś:
    http://www.airguns.pl/porady-prawo-certyfikat-legaln
    osci-wiatrowki

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 15. Data: 2010-04-28 10:36:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-28 12:25, Andrzej pisze:

    > Łojezusićku, toż takie dane są niesłychanie proste do zdobycia.

    Więc zapytam ponownie: A jakie inne widzisz możliwe do wprowadzenia?
    Jakie ma Twój bank?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-04-28 10:40:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    BK <b...@g...com> naskrobał/a w news:f37bb3c0-d23f-428c-8640-
    2...@q...googlegroups.com:

> [...]
    > kontekscie ustawy, ani nawet w praktyce - jest to numer jawny, ktory
    > towarzyszy nam chyba przy zalatwianiu 90% spraw - ale nie wiem co w

    Bo nie jesteś kobietą.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 17. Data: 2010-04-28 10:41:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:hr91r1$2a7$...@n...onet.pl...
    > A jakie inne widzisz możliwe do wprowadzenia? Jakie ma Twój bank? Pewnie
    > takie same... Podaj pesel i nazwisko panieńskie matki...

    Powiedz co to za bank. U mnie podaje się kod.

  • 18. Data: 2010-04-28 10:48:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > PESEL przedsiębiorcy też jest jawny?

    A oglądałeś kiedyś swój wpis do ewidencji, który każdy Kowalski z ulicy
    może sobie z urzędu pobrać za drobną odpłatą skarbową?

    > ATPO: To jakie dane są generalnie wrażliwe? W końcu adres i nazwisko
    > itepe przedsiębiorcy są też jawne. Bardzo ciężko jest dać daną starannie
    > schowaną. Np. bank jeszcze pyta o panieńskie matki, ale to można też w
    > miarę prosto zdobyć. No i już masz pełne dane, żeby mieć dostęp do konta
    > bankowego.

    Zmień bank. Ten jest podejrzany.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2010-04-28 10:57:19
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    Formalnie nie ma przeszkód do nabycia "Kreta" przez 3-letnie dziecko.
    Ale co posiedzisz w pierdlu, to Twoje.
    Poza tym postrzelenie Twojego własnego dziecka w oko - bezcenne.

    -----

    > Zwyczajna nadgorliwość/dupochron sprzedawcy bo formalnie nie ma przeszkód
    do nabycia "urządzenia pneumatycznego" przez osobę nieletnią - podobnie jak w
    przypadku nabycia np. siekiery czy piły mechanicznej.

  • 20. Data: 2010-04-28 11:03:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-28 12:41, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hr91r1$2a7$...@n...onet.pl...
    >
    > Powiedz co to za bank. U mnie podaje się kod.

    Owszem, podajesz kota. A co jak go zapomniałeś? Dzwonisz i mówisz, że
    zapomniałeś i na jakiej podstawie cię zautoryzują?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek