  • 1. Data: 2008-02-10 13:05:28
    Temat: Składki ZUS.
    Od: admin <a...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Od nowego roku jestem na samozatrudnieniu.
    Do dzisiaj muszę zapłacić składki ZUS, wszystkie obowiązkowe.

    Proszę bardzo o pomoc co muszę zapłacić a czego nie.

    pozdrawiam serdecznie
    Michal

  • 2. Data: 2008-02-10 13:34:38
    Temat: Re: Składki ZUS.
    Od: "jubel" <j...@j...pl>

    no, musisz zapłacic wszystko, co obowiazkowo musisz zapłacić..

    optymalizować może sie da, ale musialbys sie wyspowiadac z okolicznosci..

    masz jakas ksiegowosc? oni powinni ci w tym pomóc, a na grupie to mozesz
    sobie podyskutowac..

  • 3. Data: 2008-02-10 13:58:43
    Od: admin <a...@w...pl>

    a co jest obowiazkowe?

    ubezp zdr i spoleczne?
    fundusz pracy juz nie?

    sam probuje sie rozliczac

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-02-10 14:12:44
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    admin wrote:
    > a co jest obowiazkowe?
    >
    > ubezp zdr i spoleczne?
    > fundusz pracy juz nie?

    Wszystko jest obowiązkowe. Dowiedz się lepiej, jaki zniżki dla świeżaka
    Ci przysługują.

    > sam probuje sie rozliczac

    No i masz efekty. Sądząc po pytaniu, Twoje próby sprowadzą na Ciebie
    kłopoty.

    --

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2008-02-10 15:28:21
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "admin" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ubezp zdr i spoleczne?
    > fundusz pracy juz nie?

    nie. Wplacasz tylko na konto 51 i 52. Zakladajac ze obejmuje cie
    preferencyjny zus dla osob nowozakladajacych DG to w tym miesiacu bedzie na
    konto 51- 100,57zl na konto 52- 195,15zl. Z tym ze z punktu widzenia ZUS to
    ty sie juz spoznisz ze skladkami bo przelew pewnie wyjdzie jutro i
    najwczesniej jutro bedzie zaksiegowany w zus

    HaNkA

  • 6. Data: 2008-02-10 15:52:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    HaNkA ReDhUnTeR w <news:fon5d6$ns$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Z tym ze z punktu widzenia ZUS to
    > ty sie juz spoznisz ze skladkami bo przelew pewnie wyjdzie jutro i
    > najwczesniej jutro bedzie zaksiegowany w zus

    Jesteś pewna, że sie spóźni, nawet jeżeli przelewy puści jutro o 23:59?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-02-10 15:55:37
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ZUS to ty sie juz spoznisz ze skladkami bo przelew pewnie wyjdzie jutro i
    > najwczesniej jutro bedzie zaksiegowany w zus

    Przelew może sobie wyjść nawet i za tydzień a dojść nawet i za rok. Grunt
    żeby obciążenie rachunku było jutro (11 lutego).

    A poza tym na konto "niby 51" nie 100,57, bo trzeba być niespełna rozumu
    żeby opłacac chorobowe przy takiej podstawie, nawet jeśli ma się
    "zaplanowane" zachorowanie, tylko 92,29.

    marekz

  • 8. Data: 2008-02-10 16:22:09
    Od: admin <a...@w...pl>

    hmm nie wiem wlasnie jak to jest z preferencjami,
    od 1 kw 2007 roku prowadze dziallanosc ale dopiero od 1st br zamienilem
    umowe o prace na kontrakt miedzy firmami z tym samym pracodawca

    jak to wiec wyglada?

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

  • 9. Data: 2008-02-10 16:27:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    admin w <news:fon8bd$po4$3@news.wp.pl>:

> [...]
    > od 1 kw 2007 roku prowadze dziallanosc ale dopiero od 1st br zamienilem
    > umowe o prace na kontrakt miedzy firmami z tym samym pracodawca

    Czytałeś w linku, który podesłałem?
    <q>
    nie wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, na rzecz
    którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub
    poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej
    działalności gospodarczej.
    </q>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2008-02-10 16:30:12
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > od 1 kw 2007 roku prowadze dziallanosc ale dopiero od 1st br zamienilem
    > umowe o prace na kontrakt miedzy firmami z tym samym pracodawca

    Wyglada zle. Nie przysluguje ci ulgowa oplata na organ (rentowy).

    marekz