  • 1. Data: 2006-01-14 18:57:10
    Temat: Składanie fałszywych zeznań podczas wizji
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    Witam.
    Jest taka sprawa, sąsiad budował bez zezwolenia, przyjechał PINB i spisali
    protokoły. Sąsiad napisał, w protokole z wizji lokalnej że "NIC NIE
    BUDOWAŁ". Potem była rozpara, świadkowie, dowody, zdjęcia. PINB uznał, że
    jednak budował. Jednak PINB nie wyciąga żadnych konsekwencji z fałszywych
    zeznań. I teraz pytanie jak to ugryź? W jaki sposób napisać zażalenie na
    PINB, że olała składanie fałyszywych zeznań na piśmie przez strone ?? W
    kodeksie postępowania administracyjnego nic sie nie doszukałem (może źle
    szukałem) ??

  • 2. Data: 2006-01-14 19:36:10
    Temat: Re: Składanie fałszywych zeznań podczas wizji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cyberix [###c...@i...pl.###] napisał:

    Przede wszystkim zastanów się, czy czasem sąsiad nie był stroną w tym
    postępowaniu. Bo jak był, to nie był świadkiem.

  • 3. Data: 2006-01-14 20:34:41
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Cyberix [###c...@i...pl.###] napisał:
    > Przede wszystkim zastanów się, czy czasem sąsiad nie był stroną w tym
    > postępowaniu. Bo jak był, to nie był świadkiem.

    Był stroną. Bo przecież to on budował a zeznał że nie budował a na podstawie
    zeznań świadków i zdjęć budowy i samej budowy udowodniono, że budował.

  • 4. Data: 2006-01-14 21:01:39
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Cyberix" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Był stroną. Bo przecież to on budował a zeznał że nie budował a na podstawie
    > zeznań świadków i zdjęć budowy i samej budowy udowodniono, że budował.

    No to się zdecyduj - skoro był stroną, to nie składał
    zeznań, tylko wyjaśnienia. I miał pełne prawo kłamać.

    Piotr

  • 5. Data: 2006-01-14 21:08:41
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > No to się zdecyduj - skoro był stroną, to nie składał
    > zeznań, tylko wyjaśnienia. I miał pełne prawo kłamać.
    A zatem skłamał i co dalej ?

  • 6. Data: 2006-01-14 21:32:37
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > A zatem skłamał i co dalej ?

    No ale o co pytasz? Nie wiem, co będzie dalej, bo nie jestem
    wróżką. Miał prawo skłamać.
    "A zatem wypił herbatę i co dalej?" :-)

    Piotr

  • 7. Data: 2006-01-14 22:37:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cyberix [###c...@i...pl.###] napisał:

    > A zatem skłamał i co dalej ?

    A czego byś oczekiwał? Co ma być dalej Twoim zdaniem?

  • 8. Data: 2006-01-14 23:21:01
    Od: "Reader" <m...@i...pl>

    > A czego byś oczekiwał? Co ma być dalej Twoim zdaniem?

    Hej, wtrącę się do wątku :),

    w KPK można przeczytać, że nikt nie ma obowiązku dowodzić swojej winy - co
    nie znaczy, że może kłamać.
    Bo w sumie naturalną rzeczą jest, że oskarżony się broni, ale
    wydaje mi się, że nie może kłamać :). No ale w sumie kłamstwo można mu
    zarzucić tylko, jeśli się mu udowodni winę, a wtedy to chyba wystarczającą
    karą jest ta z niej wynikająca :) - no i upokorzenie...

    pozdrawiam
    Reader

  • 9. Data: 2006-01-14 23:25:01
    Od: "Reader" <m...@i...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Cyberix" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to się zdecyduj - skoro był stroną, to nie składał
    > zeznań, tylko wyjaśnienia. I miał pełne prawo kłamać.

    Wiesz, przynajmniej nie pisał być zaraz po tym, że składał wyjaśnienia, że
    miał prawo kłamać :):):)
    bo to jest paradoks :)

    pozdrawiam
    Reader

  • 10. Data: 2006-01-15 00:02:03
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Reader" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Hej, wtrącę się do wątku :),
    > w KPK można przeczytać, że nikt nie ma obowiązku dowodzić swojej winy - co
    > nie znaczy, że może kłamać.

    A nie znaczy? To wskaż przepis, który zabrania obwinionemu /
    oskarżonemu / stronie kłamać. Albo wskaż przepis, wg którego
    można ukarać obwinionego etc. za kłamanie. :-)

    > Bo w sumie naturalną rzeczą jest, że oskarżony się broni, ale
    > wydaje mi się, że nie może kłamać :).

    To prawda - wydaje Ci się.

    Piotr