  • 1. Data: 2005-01-05 14:45:16
    Temat: Skarga do TK
    Od: "Grzechu Szakal" <g...@g...webserwer.pl>

    Mam pytanie jaka jest mozliwosc zaskarzenia do Trybunalu Konstytucyjnego
    prawomocnego wyroku zapadlego w sprawie o wykroczenie. Jakie sa warunki
    napisania takiej skargi do TK na orzeczenie niezgodne z Konstytucja, jaki
    jest na to czas. Chodzi o nieuwzglednienie przez Sad I i II instancji prawa
    do obrony.

    g...@g...webserwer.pl

  • 2. Data: 2005-01-05 17:22:10
    Temat: Re: Skarga do TK
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Grzechu Szakal"

> [...]
    > napisania takiej skargi do TK na orzeczenie niezgodne z Konstytucja, jaki
    > jest na to czas. Chodzi o nieuwzglednienie przez Sad I i II instancji

    Najpierw trzeba odpowiedzieć na pytanie, co ma być niezgodne z konstytucją,
    bo TK nie bada zgodności wyroków z konstytucją, lecz zgodność ustaw.

    Pzdr.

    Marek

  • 3. Data: 2005-01-05 17:29:55
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Grzechu Szakal napisał:
> [...]
    > prawomocnego wyroku zapadlego w sprawie o wykroczenie. Jakie sa warunki
    > napisania takiej skargi do TK na orzeczenie niezgodne z Konstytucja, jaki

    na stronie Trybunalu Konstytucyjnego sa opisane wymogi - skarga
    konstytucyjna
    http://www.trybunal.gov.pl/index2.htm

    wiecej jest w ustawie o trybunale konstytucyjnym

  • 4. Data: 2005-01-05 18:15:23
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzechu Szakal <g...@g...webserwer.pl> napisał(a):

    > Mam pytanie jaka jest mozliwosc zaskarzenia do Trybunalu Konstytucyjnego
    > prawomocnego wyroku zapadlego w sprawie o wykroczenie.
    ---------wyroku nie mozna skarzyc. Tylko ustawy lub inne akty normatywne.
    Mozna wiec zaskarzyc przepis ustawy na podstawie ktorego orzekl sad

    --------to tu skarga raczej odpada. No bo jaki przepis chcesz zaskarzyc??

  • 5. Data: 2005-01-05 18:19:08
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]Chodzi o nieuwzglednienie przez Sad I i II instancji prawa
    > do obrony.

    to moze ktos napisze gdzie gosc ma to skarzyc - tez jestem ciekaw

    TB

  • 6. Data: 2005-01-05 18:33:42
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości
    > [...]Chodzi o nieuwzglednienie przez Sad I i II instancji prawa
    >
    > to moze ktos napisze gdzie gosc ma to skarzyc - tez jestem ciekaw

    A tutaj jest wszystko:
    http://www.trybunal.gov.pl/
    czyżby tak trudno było poszukać na googlach?
    Kochani grupowicze - zanim zadasz pytanie spróbuj sam troszeczkę ruszyc
    szrymi komórkami.
    To naprawdę nic nie kosztuje!

    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2005-01-05 18:35:12
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czyżby tak trudno było poszukać na googlach?
    > Kochani grupowicze - zanim zadasz pytanie spróbuj sam troszeczkę ruszyc

    Przepraszam za błędy. Mea culpa.
    Michał

  • 8. Data: 2005-01-05 18:55:41
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Bednarz napisał:

    > [...]Chodzi o nieuwzglednienie przez Sad I i II instancji prawa

    > to moze ktos napisze gdzie gosc ma to skarzyc - tez jestem ciekaw

    moze mu adwokat kasacje wniesie

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-01-05 19:00:14
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz Bednarz <tb(usunTO)@internet.pl> napisał(a):

    > [...]Chodzi o nieuwzglednienie przez Sad I i II instancji prawa
    >
    > to moze ktos napisze gdzie gosc ma to skarzyc - tez jestem ciekaw

    -----to moze po prawomocnym zakonczeniu postepowania skarga do Europejskiego
    Trybunalu Praw Czowieka? Skoro uwaza ze jego prawo do obrony zostalo
    naruszone, to zapraszam do lektury Europejskiej Konwencji o Ochronie praw
    Czlowieka (...) - art. 35 - warunki dopuszczalnosci skargi, na polska strone
    Rady Europy i na Strasbourska Trybunalu - www.echr.coe.int czy cos w tym stylu
    :-)
    pozdrawiam
    mk

  • 10. Data: 2005-01-05 19:58:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    pawap napisał(a):
    > moze mu adwokat kasacje wniesie

    w sprawie o wykroczenie kasacje może wnosić tylko Rzecznik Praw
    Obywatelskich albo Prokurator Generalny

    KG