  • 1. Data: 2005-01-05 14:19:13
    Temat: wartosc dowodowa elektronicznego obrazu dokumentu
    Od: Kwik <n...@i...pl>

    wittam,

    czy jesli zeskanuje dokument i bede przechowywal go na dysku to ma on
    jakas wartosc dowodowa? chodzi mi o taka hipotetyczna sytuacje: prowadze
    dzg i mam niewielkie biuro. Nie chce magazynowac sterty makulatury,wiec
    kazda umowe ktora podpisuje skanuje i przechowuje na dysku a papier
    wrzucam do niszczarki. Czy z punktu widzenia prawnego jest to mozliwe?

    pozdrawiam
    Kwik

    --
    # 0 0 1 1 0 0 0
    # 00 1 1 1 1 00

  • 2. Data: 2005-01-05 23:48:22
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Wed, 05 Jan 2005 15:19:13 +0100, Kwik napisał(a):

> [...]
    > kazda umowe ktora podpisuje skanuje i przechowuje na dysku a papier
    > wrzucam do niszczarki. Czy z punktu widzenia prawnego jest to mozliwe?

    Jak dokladne maja byc te skany?

    Pozdro

  • 3. Data: 2005-01-06 09:55:36
    Od: Kwik <n...@i...pl>

    > Jak dokladne maja byc te skany?
    >
    > Pozdro

    hmmm... no tak dokladne jak trzeba ;-)
    chodzi mi o to jak taki pomysl ma sie do uwarunkowan prawnych,
    techniczna kwestia jakosci skanera jest drugorzedna (kupie taki jaki
    bedzie potrzebny,w koncu to wydatek jednorazowy)

    Kwik

  • 4. Data: 2005-01-06 12:18:26
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > wittam,
    >
    > czy jesli zeskanuje dokument i bede przechowywal go na dysku to ma on
    > jakas wartosc dowodowa?

    Myślę, że niewielką, o ile nie masz gdzieś oryginałów. Zawodowo zajmuję się
    przygotowywaniem publikacji do druku, zazwyczaj z masą dokumentów
    (historycznych). Przy obecnym stanie techniki z zeskanowanym dokumentem można
    zrobić praktycznie wszystko, to tylko kwestia sprawności operatora, czasu i
    odpowiedniego oprogramowania. Więcej problemów sprawiają stare dokumenty,
    pisane na maszynach mechanicznych, ale to też jest łatwe dla sprawnego
    operatora. Nie sądzę, żeby prawo nie przewidziało takich możliwości
    technicznych ogólnie że tak powiem dostępnych.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2005-01-06 16:37:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kwik" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kazda umowe ktora podpisuje skanuje i przechowuje na dysku a papier
    > wrzucam do niszczarki. Czy z punktu widzenia prawnego jest to mozliwe?

    Bardzo ryzykowne. Dokumentem jest oryginał. Sąd może ewentualnie każdą rzecz
    dopuścić jako dowód, ale jak kontrahent stwierdzi, ze w życiu czegoś takiego
    nie podpisywał, to Ty będziesz musiał dowieść, że jednak podpisał. Na
    podstawie wydruku, to w zasadzie niemożliwe.

  • 6. Data: 2005-01-06 16:52:35
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 1/5/2005 3:19 PM, Kwik wrote:

> [...]
    > kazda umowe ktora podpisuje skanuje i przechowuje na dysku a papier
    > wrzucam do niszczarki. Czy z punktu widzenia prawnego jest to mozliwe?

    Zaproponuj notariuszowi, żeby akty notarialne skanował, a oryginały
    wrzucał do niszczarki - po wyrazie twarzy będziesz mógł sie zorientować,
    jakie jest nastawienie do zagadnienia ewentualnych zainteresowanych.

    Jeżlei chcesz być technicznie zaawansowany możesz dawac do podpisu
    elektronicznego dokumenty, które to umożliwiają - na obecnym etapie
    zaawansowania mało realne. Taniej zainwestować w segregatory.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2005-01-06 20:06:41
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia 6 Jan 2005 13:18:26 +0100, Czapla napisał(a):

> [...]
    > operatora. Nie sądzę, żeby prawo nie przewidziało takich możliwości
    > technicznych ogólnie że tak powiem dostępnych.

    To nigdy nie beda dokumenty. Ale moga byc uznane za dowody. Oczywiscie nie
    polecam niszczenia dokumentow.