  • 1. Data: 2005-01-05 13:30:02
    Temat: Reguły licytacji-pytanie
    Od: "Noranda" <n...@i...pl>

    Czy w licytacji może czynnie uczestniczyć osoba ktora podbija cenę postąpień
    a nie złożyla wcześniej wadium oraz nie dokonywała innych czynności
    poprzedzających np.licytację nieruchomości?
    Pytanie wiąże się z konsekwecjami w postaci zaskarżenia licytacji przez
    takiego z ulicy
    że co prawda przelicytował, ale nie wiedział o co walczy i teraz chce sie
    wycofać itp itd.
    Jaki to ma wpływ na ważnośc procedury licytacji..

  • 2. Data: 2005-01-06 16:35:06
    Temat: Re: Reguły licytacji-pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Noranda" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    A jakbyś najpierw napisał, co to za licytacja? Bo jak sobie urządzę
    licytację mojego roweru na moim podwórku, to mogę do niej nawet dopuścić
    kota sąsiada. Jeśli to licytacja związana z jakąś ustawą, to trzeba
    wiedzieć, o co pytasz, bo ustaw przewidujących licytację jest kilka, a każda
    z nich ma kilka procedur.

    Co do zasady, to na zdrowy rozsądek jeśli licytacja przewiduje konieczność
    wpłacenia wadium, by móc do niej przystąpić, to bez tego w sposób ważny brać
    w niej udziału nie można. I jeśli się nam to uda zrobić w praktyce, to można
    rozważać, czy nie stanowi to przestępstwa udaremnienia przetargu.