  • 11. Data: 2008-05-29 01:00:39
    Temat: Re: Sfałszowane informacji w dowodzie rejestracyjnym
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pablo pisze:
    > Rzecz wygląda następująco. Kupiłem samochód, który w dowodzie
    > rejestracyjnym miał zatajoną informacje, że jest zarejestrowany, jako
    > taksówka. Sprzedający również nie poinformował mnie o tym fakcie.

    ATSD to jakie konsekwencje ma kupienie samochodu osobowego
    zarejestrowanego jako taksówka? I czy nie można zwyczajnie
    przerejestrować (jak w przypadku np. "ciężarówek" poprzez wyjęcie kratki
    i badanie techniczne stwierdzające jej brak).

  • 12. Data: 2008-05-29 08:49:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Pablo" <a...@j...cy> napisał
    > Wiem na pewno, że z takim dowodem
    > rejestracyjnym w przypadku kontroli pojazd został by odholowany a dowód
    > zatrzymany.

    Dlaczego? Ta naklejka trwale zniszczyła dokument?

  • 13. Data: 2008-05-29 08:55:15
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'KsZZysiek'
    Wpis z dnia 28-05-2008:

    > Najnormalniej w swiecie oskarż go o fałszerstwo tego dokumentu. Za to
    > trochę grozi. Nawet więzienie.

    Sra ta ta ta. Chociaż nie, GROZI jest kluczowym słowem.
    Czyli grozi mu i nic mu nie zrobią.

    Czytałem wyrok w sprawie o fałszerstwo dokumentu przy składaniu oferty w
    przetargu publicznym - zabrano za to wykonawcy wadium, pan się zdenerwował,
    oddał sprawę do sądu, a sędzia uznal małą szkodliwość społeczną czynu i
    wadium kazał panu zwrócić. Chodziło o sfałszowane uprawnienia budowlane.

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 14. Data: 2008-05-29 09:19:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2008, Pablo wrote:

    > Jak zwykle w takim przypadku winnych brak.

    ...i na tym polega problem :(
    Jak w umowie nie ma wzmianki w stylu "samochód nie był użytkowany
    do celów zarobkowych" to gośc może się odgryźc własnie w ten deseń:
    "sam zniszczył dokument i dopuścił się oszczerstwa".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-05-29 09:35:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał
    > Najnormalniej w swiecie oskarż go o fałszerstwo tego dokumentu. Za to
    > trochę grozi. Nawet więzienie.

    A ten taksówkarz zezna np. tak: "Jak sprzedawałem tej nalepki nie było. Ten
    pan, sam sobie ją nakleił po zakupie". I co wtedy...?
    Masz jakies inne dowody, bo jak nie to kiepsko widzę tę sprawę w oficjalnym
    biegu. Choć jak Robert doradzał, sprzedawce możesz nakłaniać.

  • 16. Data: 2008-05-29 13:06:20
    Od: Pablo <a...@j...cy>

    Dnia Thu, 29 May 2008 10:49:22 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Dlaczego? Ta naklejka trwale zniszczyła dokument?

    Taką informacje otrzymałem w urząd rejestracji pojazdów.
    --
    Pozdrowienia, Paweł

  • 17. Data: 2008-05-29 17:49:16
    Od: Pablo <a...@j...cy>

    Dnia Wed, 28 May 2008 17:29:44 +0200, Pablo napisał(a):

    Dzięki wszystkim za wypowiedzi, sprawa została załatwiona polubownie.
    --
    Pozdrowienia, Paweł

  • 18. Data: 2008-05-29 18:02:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Pablo" <a...@j...cy> wrote
    > Taką informacje otrzymałem w urząd rejestracji pojazdów.

    Nie kieruj się jakimiś tam ustnym gadaniem, jak nie znasz podstawy, źródła
    czy jakiegokolwiek uzasadnienia.