    From: Artur <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Serwis, konsument, TU i wydanie rzeczy
    Date: Sun, 7 Dec 2008 11:06:53 +0100

    Dnia Sat, 6 Dec 2008 17:15:37 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > No to ta dodatkowa kwota też jest bezsporna i powinni ją wypłacić
    > niezwłocznie. Logiczne, ze w tej sytuacji termin 30 dni nie mógł być
    > dochowany, ale on biegnie od zgłoszenia pierwotnego. Nie jest Twoją winą,
    > że ubezpieczyciel próbował Cię oszukać na wycenie.

    Robert, sądzę że tą kwotę "różnicową" TU wypłaci jeżeli otrzyma fakturę na
    taką wartość. No bo na podstawie czego by to mieli wypłacić?

    Ale na innym gruncie uzyskałem informację iż prawo zatrzymania w "moim"
    przypadku nie jest raczej możliwe. Zerknij na:

    SN, 4 listopada 1999 r.
    II CKN 561/98 (OSNC 2000/5/91)

    "przewidziane w art. 461 § 1 prawo zatrzymania cudzej rzeczy ze względu na
    poczynienie nakładów na tę rzecz nie przysługuje, jeżeli zobowiązanym do
    zwrotu nakładów nie jest osoba domagająca się wydania rzeczy."

    Czy to jest adekwatne do mojego przypadku?