  • Data: 2008-12-13 10:46:37
    Temat: Re: Serwis, konsument, TU i wydanie rzeczy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Dec 2008, Artur wrote:

    > Po poniedziałkowej rozmowie z panem prezesem, dowidiedziałem się że faktura
    > będzie wystawiona przez serwis JAK ZAWSZE na TU.
    > Nie na mnie. To słowa pana prezesa.

    > Tak, to moja pierwsza szkoda.

    No to zajrzyj jednak.

    > Z tym że ja nie mam żadnej umowy z tym serwisem.

    A niby z jakiej paki Twój motocykl leży w ich warsztacie?
    Ukradli? ;)
    Oczywiście że *masz umowę*.
    Masz również problem - taki, że nie masz jej na piśmie, więc ustalenie
    warunków jest wręcz niemożliwe.

    > Nie ma umowy w formie pisemnej określającej warunki i szczegóły

    Otóż to :(

    > Ja złożyłem w TU swoje oświadczenie że upoważniam ten serwis do załatwienia
    > wszelkich formalności celem naprawy moto w związku ze szkodą nr ......"

    No to się zgodziłeś na ich "zasady".
    Jednocześnie oni (jako zleceniodawca) z mocy ustawy zobowiązani są do
    "staranności".

    > Kurka....

    A co?
    Mówisz, że *bez umowy ubezpieczenia* coś by Ci wypłacili?

    > No w OWU są zapisy że za części wypłacą odszkodowanie (nie powyżej wartości
    > ubezpieczenia) po przedstawieniu im rachunków/faktur.

    Ano to są właśne warunki umowy.

    > Ale z kim miałbym zawrzeć taką "doprecyzowującą" umowę? z TU?

    A komu zobowiązałeś się pokazać faktury (aby wypłacił wyższe
    ubezpieczenie niż na początku proponował)?

    > Reasumując:
    > - serwis winien fakturę za usługę i naprawę wystawić na mnie. Jako odbiorca
    > faktury otrzymuję "oryginał". Dopiero ja teraz biegnę z fakturką aby sobie
    > TU potwierdziło "za zgodność z oryginałem" i daje im kopie tego mojego
    > egzemplarza faktury.
    > Czy dobrze myślę?

    IMO zdecydowanie dobrze.

    > Serwis nie żąda ode mnie zapłaty teraz. Wqrzyli mnie tym że po ponad 1,5
    > miesiącu "trzymania" moto powiedzieli mi że pomimo iż go naprawią to i tak
    > mi go nie wydadzą dopóki TU im nie zapłaci.

    Acha.

    > No i jak już wspominałem wyżej, prezio twierdzi że oni fakturę wystawiają
    > "zawsze na TU", z 7 dniowym terminem płatności.

    To niech Ci pokaże umowę, z której wynika że naprawiają ten motor
    *na rzecz* TU.
    Sądząc z Twojego opisu jest wysoce prawdopodobne, że po prostu żadna
    firma nie odważa się im powierzyć sprzętu do naprawy ;) - bo jakby
    taki numer z fakturą na kogo innego im wywinęli, to księgowy (albo
    właściciel) by ich opamiętał.

    > Ja to rozumiem tak:
    > - serwis POWINIEN fakturę wystawić na mnie. Jak wpiszą na fakturze "termin
    > zapłaty 7 dni" - to moto muszą mi wydać - czy tak?

    Moim zdaniem tak.
    Nie maja prawa przetrzymywać sprzętu, o ile wcześniej nie zgodziłeś się
    na zabezpieczenie zapłaty zastawem.
    Problem w tym, że oni mogą tak uważać... (że się zgodziłeś).
    I nie ma jak udowodnić :(

    > Faktury jeszcze nie ma (i prawdopodobnie ja tej faktury nie dostanę) - bo
    > pewnie wystawią ją na TU.

    "bezsęsu".

    pzdr, Gotfryd