  • 1. Data: 2004-02-07 16:33:56
    Temat: Serwis - Nielegalne oprogramowanie
    Od: "Andrzej Olszewski" <p...@y...com>

    Witam.
    Przedwczoraj byl u mnie pewien facet z serwisu komputerowego, ktory wykonuje
    naprawy u klientow.
    Na komputerze dopiero co kupionym nie bylo systemu. Facet ten przyjechal i
    zainstalowal nielegalny
    system ze swojej pirackiej plytki. Mam takie pytanie, czy grozi mu za to j
    akas odpowiedzialnosc karna,
    czy raczej cala odpowiedzialnosc i konsekwencje leza po mojej stronie ?

    Pozdrawiam.
    Andrzej.

  • 2. Data: 2004-02-07 16:43:18
    Temat: Re: Serwis - Nielegalne oprogramowanie
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Andrzej Olszewski" <p...@y...com> wrote in message
> [...]
    > akas odpowiedzialnosc karna,
    > czy raczej cala odpowiedzialnosc i konsekwencje leza po mojej stronie ?

    Skąd wiesz, że jego system był nielegalny. On posiadał tylko nośnik, do
    ciebie należy posiadanie licencji.
    System na komputerze może sobie być. Jedyna rzecz, to to, że ty nie
    posiadasz licencji na legalne jego używanie.
    Czyli zgodnie z prawem nie możesz go używać.

  • 3. Data: 2004-02-07 20:15:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > posiadasz licencji na legalne jego używanie.
    > Czyli zgodnie z prawem nie możesz go używać.

    Przyznając Ci bezsprzeczną rację w przedmiocie konieczności posiadania
    przez użytkownika licencji, to serwisant za rozpowszechnianie jak
    najbardziej może ponieść karę. Ja bym się zastanawiał nawet, czy nie
    większą od użytkownika. W końcu użytkownik wezwał profesjonalistę. Sam
    może być ostatnim tłukiem i nie umieć nawet sprawdzić warunków licencji
    tego systemu na tym komputerze. Skoro serwisant w usłudze sprzedał mu
    system, to użytkownik może sądzić, że jest to na przykład program w wersji
    OEM-owej. Ja wiem, że i do tej wersji jest potrzebny legalny nośnik, ale
    czy on to musi wiedzieć, to tego już do końca nie jestem pewien. W końcu
    nie wynika to z ustawy, a z licencji, z którą możliwości zapoznania się
    nie miał, bo sam programu nie instalował.

  • 4. Data: 2004-02-07 21:57:02
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Robert Tomasik w wiadomości <news:c03jlj$12f$3@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > z licencji, z którą możliwości zapoznania się
    > nie miał, bo sam programu nie instalował.

    Zaraz zaraz, to microsoft nie dodaje już gratis pliku z licencją?

    --
    Olgierd
    "Narodowi zepsutemu nadzwyczaj trudno jest utrzymać odzyskaną wolność",

  • 5. Data: 2004-02-07 22:44:53
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 7 Feb 2004 21:15:53 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >system, to użytkownik może sądzić, że jest to na przykład program w wersji
    >OEM-owej. Ja wiem, że i do tej wersji jest potrzebny legalny nośnik, ale
    >czy on to musi wiedzieć, to tego już do końca nie jestem pewien.
    Wiedziec nie musi, ale niewiedza szkodzi.

    WAM
    --
    Poszukuje firmy wyzbywajacej sie sprzetu komputerowego.
    Chodzi o sprzet jeszcze w miare sprawny.

  • 6. Data: 2004-02-08 11:05:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Wiedziec nie musi, ale niewiedza szkodzi.

    Ale w sytuacji, gdy wynajmuję profesjonalistę do wykonania danej usługi
    niekoniecznie muszę znać się na wszystkich aspektach jej wykonania. W tym
    wypadku na błędzie można w obronie bardzo daleko zajechać.

  • 7. Data: 2004-02-08 11:07:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz zaraz, to microsoft nie dodaje już gratis pliku z licencją?

    Daje, ale on może nie mieć pojęcia o tym, że coś takiego w ogóle
    funkcjonuje. Po to zapłacił profesjonaliście. Może z czasem się dowie.

  • 8. Data: 2004-02-08 17:52:02
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Robert Tomasik w wiadomości <news:c05nul$omk$4@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Daje, ale on może nie mieć pojęcia o tym, że coś takiego w ogóle
    > funkcjonuje. Po to zapłacił profesjonaliście. Może z czasem się dowie.

    Aha to jeśli kupisz na targu lewą płytę Szakiry albo lusterko od auta od
    "profesjonalisty" to też możesz się zasłaniać jego profesjonalizmem?
    Dura sex sed lex mawiali starodawni Polacy i mieli tu wiele racji.
    Niektórych to boli ale za błędy trzeba płacić. Gotówką!

    --
    Olgierd
    Popierając bandyterkę stajesz się kanalią!

  • 9. Data: 2004-02-08 20:21:45
    Od: "Jarek Skorski" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c05nuf$omk$2@news.onet.pl...
> [...]
    > usługi niekoniecznie muszę znać się na wszystkich aspektach jej
    > wykonania. W tym wypadku na błędzie można w obronie bardzo daleko

    aha
    to pokaż fakturę

  • 10. Data: 2004-02-09 00:30:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Skorski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > aha
    > to pokaż fakturę

    Zakładam, że skoro gość powołuje się na ten dowód, to może to jakoś
    udowodnić. Oczywiście, jak nie może udowodnić, to siły na to nie ma. No
    ale akurat w tym wypadku dowodem niekoniecznie musi być faktura. Pomijając
    świadku, to wystarczy, że sprawdzimy inne konfiguracje zrobione przez
    pomawianego przez tę osobę informatyka, czyli inne sprzedane w tym sklepie
    komputery. Jak na wszystkich będą te same numery seryjne programów, to mam
    co najmniej silną poszlakę. Jak znajdziemy u niego płytę, no to już dowód.