  • 1. Data: 2004-02-07 17:00:34
    Temat: podział majątku
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Mam z mężem wspólność majątkową. Jesteśmy teraz w trakcie rozwodu. Na
    początku trwania małżeństwa dostałam od rodziców komputer w formie
    darowizny. Czy ta darowizna też będzie wchodziła do podziału?

  • 2. Data: 2004-02-07 18:52:41
    Temat: Odp: podział majątku
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik Agnieszka <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c035kl$l1a$...@a...news.tpi.pl...
    > Mam z mężem wspólność majątkową. Jesteśmy teraz w trakcie rozwodu. Na
    > początku trwania małżeństwa dostałam od rodziców komputer w formie
    > darowizny. Czy ta darowizna też będzie wchodziła do podziału?

    Jeśli darowizna była po zawarciu związku to raczej tak .

  • 3. Data: 2004-02-07 19:20:44
    Temat: Re: podział majątku
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mam z mężem wspólność majątkową. Jesteśmy teraz w trakcie rozwodu. Na
    > początku trwania małżeństwa dostałam od rodziców komputer w formie
    > darowizny. Czy ta darowizna też będzie wchodziła do podziału?

    Nie, jeśli rodzice nie postanowili, że komputer darowują wam obojgu.

  • 4. Data: 2004-02-08 12:10:36
    Od: "Piter" <p...@a...pl>

    zdecydowanie nie, darowizna nie wchodzi do majaku wspólnego chyba że
    darczyńczy ( rodzice) zastrzegli w umowie inaczej
    piotr

  • 5. Data: 2004-02-08 12:49:18
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    W takim razie jak powinna brzmieć taka umowa żeby nie wchodziła do majątku
    wspólnego? Bo z tego co wyczytałam w art.35 kro to wchodzi jesli darczynca
    nie postanowil inaczej. W mojej umowie nie ma żadnych klauzuli, że
    naprzykład sprzęt ten jest darowny wyłącznie do mojego użytku.

  • 6. Data: 2004-02-08 12:50:14
    Od: "Tomasz" <n...@o...pl>

    Sytuacja podobna.W trakcie trwania zwiazku malzenskiego zona otrzymuje w spadku
    od dziadka mieszkanie.Dziadek umiera,w testamencie jest ujeta tylko zona.
    Rozumie ze jest to tylko odrebny majatek zony?
    Czy tym majatkiem moze dysponowc maz?
    Czy tym majatkiem zona moze odpowiadac za dlugi meza? ( nie jest to ich wspolny
    dorobek)

    pozdrowka

  • 7. Data: 2004-02-08 16:05:22
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    a co by bylo gdyby w sklad darowizny wchodzily urzadzenia codziennego
    urzytku jak meble, lodówka. czy wtedy tez stanowia moj odrebny majatek? bo z
    tego co wyczytalam w art 34 kro to powinny wchodzic w sklad majtku wspolnego

  • 8. Data: 2004-02-08 16:22:47
    Od: d...@w...pl (Lukasz Malinowski)

    Jeżeli były to "przedmioty zwykłego urządzenia domowego służące obojgu
    małżonkom (...)" - czyli np. jeżeli oboje małżonkowie korzystali z lodówki (
    chyba norma ) to są one objęte wspólnością.