    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Serwer w USA z polskim forum a nasze prawo.
    Date: Sat, 17 Dec 2005 00:46:03 +0100

    news:dnv7ks$8lj$1@news.dialog.net.pl...

    > A jeśli czyn nie należy do kategorii ujętej w KK?

    Możesz rozwinąć myśl? Nie stanowi przestępstwa? Stanowi przestępstwo
    pozakodeksowe? W jakim sensie pytasz.

    > Nie rozumiem. Opublikowanie czegoś w Internecie powoduje skutki (w
    postaci
    > dostępności informacji) wszędzie na świecie, gdzie istnieje dostęp
    do
    > internetu. Jeszcze jedno - interesuje mnie nie tyle przestępstwo,
    ile czyn
    > mogący skutkować powództwem cywilnym.

    Pewnie, że wszędzie na świecie, ale również w Polsce, skoro tu jest
    pokrzywdzony. Polskie prawo w tym wypadku nie innemu państwu wszczęcia
    procedury karnej przeciwko temu sprawcy o ile wg prawa tamtego kraju
    popełniono przestępstwo.

    > Jak to? Informacja nie jest efemerydą publikowaną w próżni, lecz
    plikiem
    > dostępnym na konkretnym serwerze a ten fizycznie gdzieś się mieści.
    > Najbardziej interesuje mnie sytuacja taka, że sprawca (a w ogóle kto
    nim
    > jest - właściciel konta/strony na której pojawiły się sporne treści,
    czy
    > bezpośredni autor?) nie popełnił przestępstwa, lecz czyn mogący być
    > zaskarżony w trybie powództwa cywilnego.
    > Na jakiej podstawie ew. powód mógłby uzyskać dane od właściciela
> [...]

    Sam powód jest bez szans. Ale jeśli złoży stosowny wniosek do sądu, to
    sąd zarząd tej informacji.