  • Data: 2005-12-16 20:22:04
    Temat: Re: Serwer w USA z polskim forum a nasze prawo.
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dnv07f$onl$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Jotte" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Tu nie ma co sądzić, bowiem kodeks karny w tym zakresie jest dość
    > jednoznaczny.
    A jeśli czyn nie należy do kategorii ujętej w KK?

    > Przestępstwo popełniono w Polsce, bowiem tu nasypuje
    > skutek przestępczy.
    Nie rozumiem. Opublikowanie czegoś w Internecie powoduje skutki (w postaci
    dostępności informacji) wszędzie na świecie, gdzie istnieje dostęp do
    internetu. Jeszcze jedno - interesuje mnie nie tyle przestępstwo, ile czyn
    mogący skutkować powództwem cywilnym.

    > Położenie samego serwera nie ma żadnego znaczenia.
    Jak to? Informacja nie jest efemerydą publikowaną w próżni, lecz plikiem
    dostępnym na konkretnym serwerze a ten fizycznie gdzieś się mieści.
    Najbardziej interesuje mnie sytuacja taka, że sprawca (a w ogóle kto nim
    jest - właściciel konta/strony na której pojawiły sie sporne treści, czy
    bezposredni autor?) nie popełnił przestępstwa, lecz czyn mogący być
    zaskarżony w trybie powództwa cywilnego.
    Na jakiej podstawie ew. powód mógłby uzyskać dane od właściciela serwera? Bo
    wg mnie bez szans.

    Jotte