  • 21. Data: 2008-01-13 19:20:27
    Temat: Re: Ściąganie mp3
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Posiadanie programu do rozpowszechniania.

    Nie rozumiem .... A skąd mogę przypuszczać że ten z kim rzekomo mam się
    porozumiewać ma taki sam program, pracujący w tej samej sieci ... :)
    Można się porozumieć z zamiarem ewentualnym, albo z bliżej nieznanym
    sprawca?

    > I nie da sie zastosowac casusa meskiego czlonka bo program p2p nie sluzy do niczego
    innego
    > poza wymiana plikow.

    Ale jest też legalna wymiana plików. Sam korzystam z Folder Share, który
    jest w istocie rzeczy programem p2p.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 22. Data: 2008-01-13 19:58:08
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Posiadanie programu do rozpowszechniania. I nie da sie zastosowac
    > casusa meskiego czlonka bo program p2p nie sluzy do niczego innego
    > poza wymiana plikow.

    a co z programem, w ktorym nie jest ustawiony folder udostepniania?
    zatem po jego wlaczeniu w rzeczywistosci nie ma mozliwosci dzielenia sie
    plikami? to dosyc popularna praktyka.

  • 23. Data: 2008-01-13 20:25:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 13 styczeń 2008 14:57
    (autor Piotr M
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fmd58c$asb$1@node1.news.atman.pl>):

    > Witam serdecznie :)
    >
    > Jak to jest z tymi przepisami w Polsce, słyszałem że utwory muzyczne w
    > mp3 można ściągać z internetu na własny użytek, karalne jest jedynie
    > publikowanie. To prawda? A np kurs języka angielskiego w mp3 tez można?
    > A filmy? A może wszystko można ściągać na własny niekomercyjny użytek a
    > zabronione jest jedynie publikowanie?

    A widzisz, tu jest problem. Z PA literalnie nie wynika nawet możliwość
    zrobienia sobie kopii do samochodu. Z drugiej strony, część osób, w tym
    prawników, interpretuje art.23 jako prawo nie tylko do kopiowania dla
    siebie, ale także do takiego ściągania, jak piszesz.

    Do pierwszej rozprawy nie będziemy wiedzieli, kto ma rację :D

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 24. Data: 2008-01-13 22:51:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.01.2008 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > W sumie z tym rozpowszechnianiem przez p2p to nie jest takie oczywiste.
    > Przepis mówi o rozpowszechnianiu utworu, anie części utworu.

    Rozumiem, że masz na myśli nieidentyfikowalne fragmenty utworu, bo
    odpowiednio duże fragmenty są same w sobie utworami i tak są traktowane.

    > A utworu nie masz, przynajmniej na początku na komputerze, bo inaczej
    > nie musiałbyś go ściągać. W fazie ściągania masz na komputerze i
    > rozpowszechniasz tylko części utworu, a w zasadzie to pewnie nawet tego
    > nie, tylko jakieś zbitki bitów i bajtów, które program dopiero scali.

    Tylko, ze podejrzewam, że na dowolnym etapie ściągania pakiety w których
    to idzie są najczęściej wystarczająco duże, aby zawierały fragmenty
    noszące już cechy utworu (podlegające ochronie). Zresztą zauważ, że nie
    potrzebujesz p2p aby mieć do czynienia z podobnym problemem - normalne
    sieci oparte np. na tcp/ip są same w sobie pakietowe i tez nigdy nie
    rozpowszechniasz tam pełnego utworu a jego kawałki wielkości związanej z
    wielkością MTU.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2008-01-14 07:31:43
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > Do pierwszej rozprawy nie będziemy wiedzieli, kto ma rację :D

    Po pierwszej rozprawie też nie będziemy wiedzieli. Nie ma u nas prawa
    precedensów. :-)

    --
    Paweł
    wszytkie posty z yahoo.com, lycos.com, gmail.com i googlemail.com kasuję

  • 26. Data: 2008-01-14 08:02:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 13 Jan 2008 17:21:30 +0100, Jotte napisał(a):

    > Nie nazwałbym tej koncepcji ciekawą. Weź np. partyturę utworu muzycznego
    > - jest to bez wątpienia instancja dzieła z wszelkimi jego atrybutami.
    > Wyodrębniony z niej jeden głos orkiestrowy jest fragmentem utworu, a nie
    > utworem, mimo to podlega takiej samej ochronie. Nie można sobie zrobić
    > pdf'a i rozpowszechniać.

    Wszystko zależy od tego jak duża jest ta część utworu. Jednak co do
    zasady oczywiście część utworu jest utworem, dlatego stosowne przepisy
    ustawy mówią także o fragmentach utworów (np. art. 27, 29, 37 pr.aut.).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 27. Data: 2008-01-14 08:51:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 14 styczeń 2008 08:31
    (autor Paweł
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fmf3gi$da7$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Po pierwszej rozprawie też nie będziemy wiedzieli. Nie ma u nas prawa
    > precedensów. :-)

    No dobrze... Będziemy wiedzieli więcej :D Bo co innego opinia prawnika
    wydawana nieoficjalnie czy też luźne rozważania nieprawników tutaj, a co
    innego już decyzja procesowa czy też prawnicze badania przed procesem.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 28. Data: 2008-01-14 13:50:38
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

> [...]
    > Problem zaczyna się dopiero gdy ściągniesz cały utwór, a nie wyłączysz
    > programu p2p :) Taka jest moja koncepcja ;)

    ale jak udostepniasz czesc to juz zaczyna sie pierwsza faza, usilowanie.

  • 29. Data: 2008-01-14 13:51:52
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Ja nie rozpowszechniam, bo nie mam ...

    usilowanie niudolne?
    Wiekszosc klientow p2p pokazuje jakie pliki wysylasz.

    P.

  • 30. Data: 2008-01-14 15:17:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Troll pisze:

    > usilowanie niudolne?
    > Wiekszosc klientow p2p pokazuje jakie pliki wysylasz.

    Chodziło mi ot że nie mam całego ....

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."