    From: "bella" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Scalenie nieruchomości
    Date: Wed, 23 Jun 2004 19:15:36 +0200

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cbbter$lm4$1@shodan.interia.pl...
    > Tak się zastanawiam nad sytuacją:
    > Nieruchomość miała (ma) troje współwłaścicieli.
    > Jeden ze współwłaścicieli umiera, drugi z pozostałych jest jedynym
    spadkobiercą.
    > Czy wyczerpuje to znamiona scalenia nieruchomości, możliwe jednoczesne
    odkupienie udziału należącego do trzeciego współwłaściciela ?
    > W ten sposób zdecydowanie mogłyby zmaleć opłaty z tytułu podatku od spadku
    oraz opłat notarialno-sądowych...
    > JaC

    nie wiem, ale wydaje mi się, że spadkobierca będacy jednocześnie
    współwłaścicielem nieruchomości musi najpier objąć spadek, dopiero później
    odkupić pozostałą część od drugiego współwłaściciela pozostającego przy
    życiu.

    pozdr.
    b.