  • Data: 2004-06-24 10:48:36
    Temat: Re: Scalenie nieruchomości
    Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Może być warto najpierw odkupić część od trzeciego współwłaściciela, a dopiero potem
    występować o stwierdzenie nabycia spadku -
    nabycie spadku wiązałoby się wtedy ze scaleniem nieruchomości.
    Czy w takiej sytuacji byłoby zwolnienie od podatku od spadku ?
    Wysokość podatku od spadku liczonego 'normalnie' jest na pewno większa niż (też
    niemałe) koszty notarialno-sądowe.
    JaC

    > Na pewno nabycie spadku nie ma związku z odkupienie pozostałej części.
    > Nie ma, bo ta pozostała część należy do osoby żyjącej.
    > Ja bym zrobił tak, że po nabyciu spadku i opłaceniu podatku idą z właścicielem
    pozostałej części do notariusza.