    From: "KRZEM" <m...@s...pl000>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sądy Rodzinne-kpiną ze sprawiedliwości
    Date: Mon, 7 Jan 2002 13:42:31 +0100

    > winie (25% emerytury netto). Sąd uzasadnia to tym,iż moje dochody
    > (emerytura) są wyższe od dochodow byłej żony i że wg prawa rodzinnego
    > obowiązek wsparcia finansowego spada w pierwszym rzędzie na byłego
    małżonka.

    I ma rację.

    > Nie uwzglednia wogóle faktu,iż była żona mieszka razem z córką (panną),
    > której pobory są porównywalne z moją emeryturą i która wg. oficjalnego
    > zeznania przed sądem nie partycypuje w wydatkach domowych byłej żony.

    Bo uwzględniać nie może - na byłym małżonku w pierwszej kolejności spoczywa
    ciężar świadczeńalimentacyjnych.

    >Nie
    > uwzglednia również faktu,iż mam nową rodzinę (konkubinat- ale nie
    > usankcjonowany prawnie)

    Dal Sądu byłby to mocny argumant gdyby związek ten przyoblec w forme
    prawną - małzeństwo - po to je wymyślono.

    To nie wina sądu - tak stanowi kodeks, w moim przekonaniu słusznie, a
    środkiem zaradczym jest sformalizowanie nowego związku - chyba że po prostu
    Cię stać na konkubinat.

    Marcin.