  • 1. Data: 2005-06-18 11:42:01
    Temat: SO i areszt tymaczasowy
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Trabili wczoraj w mediach ze jakiegos tam sedziego pilkarskiego tymczasowo
    aresztowal SO.
    Na jakiej to podstawie w postepowaniu przygotowawczym zrobil to wlasnie SO a
    nie SR ?

    Podobnie bylo z poslem Peczakiem.

    ????

    Cezar

  • 2. Data: 2005-06-18 12:36:00
    Temat: Re: SO i areszt tymaczasowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    Bo był sądem pierwszej instancji. Dla niektórych przestępstw jest.

  • 3. Data: 2005-06-18 14:49:35
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Bo był sądem pierwszej instancji. Dla niektórych przestępstw jest.

    To ze sie madroscia nie popisal.

    Po pierwsze na podst art. 250/2 kpk w postepowaniu przygotowawczym areszt
    stosuje zawsze SR - a tu mamy wlasnie postepowanie przygotowawcze skoro
    wczoraj go z chaty zgarneli i oglosili zarzuty.

    Po drugie facet ma sprawa za lapownictwo, a to podlega wlasciwosci rzeczowej
    SR.

    Wiedzac o takich oczywistosciach zdziwilo mnie dlaczego SO - albo blad
    dziennikarzy (choc pamietam, ze Peczaka tez SO poslal do aresztu -
    oczywiscie wg dziennikarzy), albo jest jaka super podstawa o ktorej nie wiem
    i dlatego pytam.

    Cezar

  • 4. Data: 2005-06-18 15:45:56
    Od: "Wojtek" <p...@g...pl>

    > Po drugie facet ma sprawa za lapownictwo, a to podlega wlasciwosci
    rzeczowej
    > SR.

    No tak ale jak pewnie wiesz, sąd apelacyjny może na wniosek sądu rejonowego
    przekazać sprawę do rozpoznania sądowi okręgowemu jako sądowi pierwszej
    instancji ze względu na zawiłość lub wagę sprawy

    Wojtek

  • 5. Data: 2005-06-18 16:04:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wojtek napisał(a):
    > No tak ale jak pewnie wiesz, sąd apelacyjny może na wniosek sądu rejonowego
    > przekazać sprawę do rozpoznania sądowi okręgowemu jako sądowi pierwszej
    > instancji ze względu na zawiłość lub wagę sprawy

    stosowania tymczasowego aresztowania? :))

    KG

  • 6. Data: 2005-06-18 16:08:00
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > przekazać sprawę do rozpoznania sądowi okręgowemu jako sądowi pierwszej
    > instancji ze względu na zawiłość lub wagę sprawy

    No ale to dotyczy postepowania jurysdykcyjnego, bo w koncu w postepowaniu
    wpadkowym w kwestii zastosowania aresztu tymczasowego sad nie "rozpoznaje
    sprawy", bo gdyby tak bylo to stosujac areszt w zasadzie orzekalby co do
    meritum sprawy uznajac, ze faceta trza wsadzic bo winny. Wiadomym jest za do
    zastosowania srodka zapobiegawczego wystarczy "uprawdopodobnienie winy w
    wysokim stopniu" + pozostale przeslanki, a do skazania trzeba
    "udodowdnienia".

    A tu idzie o areszt tymczasowy w postepowaniu przygotowawczym i do tego jest
    regula z art. 250/2 kpk.

    Cezar

  • 7. Data: 2005-06-18 18:07:07
    Od: "Ciotka Klotka" <c...@s...warszawa.pl>

    kam wrote:

    > stosowania tymczasowego aresztowania? :))

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to taka sekwencja zdarzeń:
    - wniosek o areszt do SR
    - SR nie stosuje aresztu (tylko np. inny środek zapobiegawczy)
    - szybkie zażalenie do SO
    - SO rozpoznaje bezzwłocznie zażalenie i zmienia postanowienie SR.

    --
    Pozdro,
    c...@s...warszawa.pl