eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO › Re: SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
    Date: Wed, 20 Mar 2019 00:35:04 +0100 (CET)

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    > On 2019-03-19, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    >> https://www.tvn24.pl/wyrok-za-malzenska-zdrade-sad-n
    ajwyzszy-niewierna-kobieta-i-kochanek-nie-musza-plac
    ic,919593,s.html

    > SN wskazał, że przepisy, umożliwiające zasądzenie takiego odszkodowania
    > istniały do 1950, a obecnie relacje pomiędzy małżonkami reguluje kodeks
    > rodzinny, który takich roszczeń nie przewiduje.
    > Generalnie chodzi o to, że konsekwencją istnienia takich roszczeń mógłby
    > być np. sądowy zakaz zbliżania się małżonka/ki do innej osoby.
    >
    > Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony
    > miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było.

    Wychowywanie aż CZTERECH cudzych dzieci to poniżenie bez zamiaru?
    Jedno dziecko "kukułcze jajo" można potraktować jak "brak zamiaru".
    Czwórki ja nie potrafię (chyba że to czworaczki).

    Zadziwiającą logika/"logika" sądów bywa.

    --
    A. Filip