eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe] › Re: SDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe]
  • Data: 2003-10-15 12:08:25
    Temat: Re: SDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe]
    Od: s...@a...gda.pl.invalid (Marek Michalkiewicz) szukaj wiadomości tego autora

    Goomich <g...@u...to.wp.pl> wrote:
    : Art. 384 1. KC: Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
    : charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
    : wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w
    : najbliższym terminie wypowiedzenia.

    A jak jest w sytuacji, gdy umowa jest na czas określony (2 lata)?
    Wypowiadając ją wcześniej, musiałbym zapłacić karę (abonament za
    3 miesiące). Czy mogę nie zgodzić się na nowy regulamin i wtedy
    do końca umowy obowiązuje ten dotychczasowy? Czy umowa na czas
    określony jest stosunkiem umownym o charakterze ciągłym?

    Poza tym - czy jest jakiś przepis ścigający to, co robi TPSA:
    najpierw pobiera wysoką i bezzwrotną opłatę instalacyjną, a potem
    zmienia warunki na takie, których bym nie przyjął - gdybym wiedział,
    że taka zmiana nastąpi, być może nie zdecydowałbym się na instalację
    usługi. Niestety już zapłaciłem - czy da się te pieniądze odzyskać?

    Zwracam uwagę, że interpretacja par. 6, pkt. 6 "nie umożliwiać
    korzystania z Usługi innym podmiotom poza Lokalem" może być dość
    dowolna. Bardzo wysokie kary (par. 24) pozwalają przypuszczać,
    że TPSA może chcieć interpretować regulamin na swoją korzyść.

    Trzymając się dosłownie definicji (par. 1, pkt. 11): "Usługa -
    usługa SDI, tj. usługa stałego dostępu do sieci Internet
    z możliwością równoczesnej, niezależnej realizacji połączeń
    telefonicznych", można wyprowadzić sieć poza lokal, gdyż w ten
    sposób nie udostępniam połączeń telefonicznych! Czyli sieci
    osiedlowe na SDI są bezpieczne. (By było to legalne, konieczne
    jest dodatkowo zgłoszenie działalności telekomunikacyjnej do
    URTiP, co oczywiście zamierzam zrobić.)

    Druga skrajna interpretacja - jeśli Usługa oznacza po prostu
    połączenie z Internetem, to ktoś poza Lokalem może korzystać
    z mojej Usługi wysyłając "ping" na przydzielony mi adres IP.
    Nie muszę nawet mieć serwera. Przy takiej interpretacji,
    abonenci SDI bardzo szybko spłacą zadłużenie France Telecom :)

    Problem jest dość powszechny (abonentów SDI jest w Polsce jakieś
    kilkadziesiąt tysięcy, w tym pewnie kilka tysięcy sieci lokalnych
    gdzie kilku sąsiadów dzieli się kosztami jednego SDI - co w nowym
    regulaminie _może_ stać się nielegalne), więc chyba warto byłoby
    dokładniej go zbadać od strony prawnej. Może jest to też dobry
    temat dla UOKiK i dla prasy...

    pozdrawiam
    Marek