  • 1. Data: 2002-02-08 15:21:31
    Temat: Rzecznik Praw Obywatelskich
    Od: "Jarek" <j...@b...gnet.pl>

    Witam,

    czy ktoś mógłby mi pomóc napisać pismo do rzecznika praw obywatelskich dotyczące
    kasacji wyroku sądu.
    Sprawa dotyczy art. 418, który Trybunał Konstytucyjny "wykreślił" w grudniu 2001
    roku.
    No i chciałem sie jescze "poskarżyc" na polskie chore prawo.

    Jarek

  • 2. Data: 2002-02-08 15:46:15
    Temat: Re: Rzecznik Praw Obywatelskich
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    grudniu 2001
    > roku.
    > No i chciałem sie jescze "poskarżyc" na polskie chore prawo.

    Pismo do RPO nie wymaga żadnej szczególnej formy.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-08 17:21:59
    Od: "gen" <e...@p...onet.pl>

    Szkoda czasu i zachodu bo to nic nie da.
    RPO (Zoll) o.... ten urząd.
    gen
    Użytkownik Jarek <j...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3c63ee8e$...@n...vogel.pl...

  • 4. Data: 2002-02-08 19:05:39
    Od: "japa" <j...@p...pl>

    To prawda. Pisałem juz do RPO. Odpowiedź Zolla była żenująca.

  • 5. Data: 2002-02-08 19:48:45
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Ja pisałem do RPO w sprawie Leppera. Zoll nie odpowiedział, tylko jakiś jego
    podkomendny. Wprawdzie nic nie wskórałem, ale jego uzasadnienie mnie osobiście
    przekonało.

  • 6. Data: 2002-02-08 21:47:55
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    jego
    > podkomendny. Wprawdzie nic nie wskórałem, ale jego uzasadnienie mnie

    Dzieki za informacje - tez mam zamiar pisac w mojej sprawie i troche
    zawahalam sie po postach ....
    Ale jednak napisze

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2002-02-10 20:09:17
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > zawahalam sie po postach ....
    > Ale jednak napisze

    Jeśli to ta sprawa, o której myślę (mieszkanie mamy - dobrze pamiętam ?) to
    odpisze Ci tak jak mnie:

    "RPO nie jest właściwy w tej sprawie. RPO zajmuje się przypadkami naruszenia
    konstytucji przez organy władzy i nie może w tym względzie zastepować .... [tu
    wpisz sądu/prokuratury/ lub coś innego]"

  • 8. Data: 2002-02-10 22:01:57
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    [tu
    > wpisz sądu/prokuratury/ lub coś innego]"

    Dobra pamiec ;)
    Ale akurat mam zamiar pisac odnosnie opieszalosci w dzialaniach sadu.
    Moja sprawa rozwodowa toczy sie 4 lata, przez poprzedni rok nic sie nie
    wydarzylo (zadna rozprawa), konca nie widac - a ja nawet nie moge wspolnie
    rozliczac sie z dziecmi (jako matka samotnie wychowujaca dzieci). To takie
    najprostsze do policzenia straty - pare tysiecy co roku - i kto mi to
    zwroci?

    A moze tez wiesz, co RPO na to odpisze? ;)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 9. Data: 2002-02-11 07:55:53
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    [tu
    > wpisz sądu/prokuratury/ lub coś innego]"

    RPO nie zajmuje sie wylacznie konstytucja i organami wladzy. Nie bada tez
    tylko spraw ze wzgledu na legalnosc postepowania ale i zasady wspolzycia
    spolecznego.
    Owszem, nie ma uprawnien wladczych, ale ma kontrolne, moze we wszystkich
    postepowaniach wlaczyc sie na prawach prokuratora etc.

    Marcin.

  • 10. Data: 2002-02-11 07:56:02
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > A moze tez wiesz, co RPO na to odpisze? ;)

    Napisz, może akurat coś wskórasz, kosztuje Cię to jedynie kartkę papieru i
    znaczek.

    Marcin.