  • 1. Data: 2005-03-21 12:35:50
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę podczas zwolnienia lekarskiego
    Od: "AGA" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zakład pracy wysyła list polecony za potwierdzeniem zwrotnym prawdopodobnie
    zawierający zapis o zwolnieniu dyscyplinarnym po upływie 3 tygodni od
    zdarzenia, pracownik odmawia odebrania listu (jest na zwolnieniu lekarskim).
    Czy zachowanie przez pracodawcę okresu do 1 miesiąca na rozwiązanie umowy
    bez wypowiedzenia z winy pracownika jest spełnione?

  • 2. Data: 2005-03-21 12:44:29
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "AGA" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > bez wypowiedzenia z winy pracownika jest spełnione?

    ja mysle , ze nie art.109 k.p

    Sandra

  • 3. Data: 2005-03-21 13:11:55
    Od: "Wiesia Jańska-Szpala" <w...@W...gazeta.pl>

    sandra <n...@n...e-wro.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "AGA" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > ja mysle , ze nie art.109 k.p
    >
    > Sandra

    art.109 k.p. chyba nie ma w takim razie zastosowania bo pracownik był
    wysłuchany (art.109 paragraf 2)- miał wprawdzie wtedy już zwolnienie. Ale nie
    zgadza się i tak z decyzją pracodawcy i podjętej decyzji o zwolnieniu o
    której dowiedział się tylko telefonicznie.

  • 4. Data: 2005-03-21 13:28:06
    Od: "Aga" <w...@W...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2005-03-21 13:28:07
    Od: "Aga" <w...@W...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2005-03-21 14:32:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    sandra napisał(a):

    > ja mysle , ze nie art.109 k.p

    A co wspólnego ma art. 109 kp z art. 52 kp? NIC.
    Termin miesięczny z art. 52 par 2 kp będzie zachowany o ile pracownik
    miał możliwość zapoznania się z treścią oświadczenia pracodawcy. A tutaj
    miał możliwość. To problem pracownika że odmawia przyjęcia listu poleconego.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2005-03-21 14:56:11
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Wiesia Jańska-Szpala" <w...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d1mh6q$3ag$1@inews.gazeta.pl...
    > sandra <n...@n...e-wro.pl> napisał(a):
    > art.109 k.p. chyba nie ma w takim razie zastosowania bo pracownik był
    > wysłuchany (art.109 paragraf 2)- miał wprawdzie wtedy już zwolnienie.

    mial? wtedy podjeto decyzje o ukaraniu przez zwolnienie? przed uplywem
    art.109 par.1 ?

    Ale nie
    > zgadza się i tak z decyzją pracodawcy i podjętej decyzji o zwolnieniu o
    > której dowiedział się tylko telefonicznie.

    nie ma u mnie tej inforamcji o telefonicznej rozmowie przed uplywem 2
    tygodni , moze cos ominelam .

    przepraszam
    Sandra

  • 8. Data: 2005-03-21 15:24:53
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > A co wspólnego ma art. 109 kp z art. 52 kp?

    wydaje mi sie, ze ma cos wspolnego z zastosowaniem kary wzgledem pracownika
    i z tym o co pytal zainteresowany , nigdzie nie wskazywal , ze naruszyl tak
    prawa pracownicze by zastosowano art. 52 k.p powolujac sie na art. 109 k.p i
    terminy o ktorym pisze 3 tygodni

    NIC.
    > Termin miesięczny z art. 52 par 2 kp będzie zachowany o ile pracownik
    > miał możliwość zapoznania się z treścią oświadczenia pracodawcy.

    nie pisze przeciez , ze nawalil tak by mial racje bytu art.52

    A tutaj
    > miał możliwość. To problem pracownika że odmawia przyjęcia listu
    poleconego.

    moze nie czuje do konca , ze wobec przewinienia jakiego sie dopuscil ma
    zastosowanie art.52 stad jego obawy w przyjeciu tego zwolnienia w , ktorym
    zapewne jest pouczony o srodkach odwolawczych od niesprawiedliwej decyzji

    Sandra

  • 9. Data: 2005-03-21 15:41:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    sandra napisał(a):

> [...]
    > prawa pracownicze by zastosowano art. 52 k.p powolujac sie na art. 109 k.p i

    Tak ci się wydaje. To nie ma nic wspólnego. W pierwszym poście mowa jak
    byk "o zwolnieniu dyscyplinarnym" a to popularne określenie art. 52 kp,
    a nie kar porządkowych.
    Stosując art. 52 kp nie odwołujemy się w żadnej mierze do terminu
    określonego w art. 109 kp.

    > nie pisze przeciez , ze nawalil tak by mial racje bytu art.52

    A co to twoim zdaniem "zwolnienie dyscyplinarne"?

  • 10. Data: 2005-03-21 16:11:20
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Tak ci się wydaje. To nie ma nic wspólnego.

    slusznie :) dotarlam w koncu do pierwszego postu

    > Stosując art. 52 kp nie odwołujemy się w żadnej mierze do terminu
    > określonego w art. 109 kp.

    slusznie w odniesieniu do pierwszego postu

    mam cyt. art? :)

    hm
    Sandra