  • 1. Data: 2006-06-06 21:22:15
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: "DOMin" <d...@s...protek.pl>

    Witam,

    Pracuje w firmie 5 lat i nie mam żadnych perspektyw rozwoju w tej firmie
    więc postanowiłem zmienić prace.
    Z tego co się orientuje mam 3 miesięczny okres wypowiedzenia (umowa jest na
    czas nieokreślony od początku).
    Czy mogę w jakiś sposób skrócić ten okres?
    Czy firma może w jakiś sposób zatrzymać mnie w firmie ( nie mówię o
    motywacjach finansowych oczywiście )?

    Czy mając na obecny 40 dni urlopu mogę zarządać jego wykorzystania? Oraz
    czy moge otrzymać odmowę wykorzystania tego urlopu.

    Dzieki za informacje.

  • 2. Data: 2006-06-07 05:13:36
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "DOMin" <d...@s...protek.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na czas nieokreślony od początku).
    > Czy mogę w jakiś sposób skrócić ten okres?

    Rozwiazaniem umowy o prace za porozumieniem stron.

    > Czy firma może w jakiś sposób zatrzymać mnie w firmie ( nie mówię o
    > motywacjach finansowych oczywiście )?

    Nie. Po 3 miesiacach (jesli dojdzie do wypowiedzenia MUSI cie puscic)

    > Czy mając na obecny 40 dni urlopu mogę zarządać jego wykorzystania?

    Tak. Zaklad ma wrecz obowiazek udzielic ten urlop.

    > czy moge otrzymać odmowę wykorzystania tego urlopu.

    Nie. Firma NIE moze odmówic ci jego wykorzystania.

    Majac 40 dni urlopu masz praktycznie 2 miesiace wolnego. Znaczy to, że
    mozesz zlozyc wypowiedzenie a po miesiacu rozpoczac prace w nowej firmie. W
    starej bedziesz mial urlop nie pracujac. Przez 2 miesiace bedziesz formalnie
    w 2 firmach zatrudniony - to nie jest zakazane.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2006-06-07 07:13:15
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    nieokreślony od początku).
    > Czy mogę w jakiś sposób skrócić ten okres?

    Może firma poważnie narusza jakies obowiążki wobec ciebie. Np spóźnia się z wypłatą.
    W mojej poprzedniej firmie kilka osób mając
    półroczny okres wypowiedzeni (do dzis nie wiem czy takie cos w ogóle mogło być w
    umowie o prace) własnie tak odeszła - własciwie
    z dnia na dzień. Jest to metoda skuteczna (wygrywali w SP) ale "na noże" - trudno
    poleceć. Chyba że jesteś bardzo
    zdeterminowany albo masz od zaraz na prawde bardzo dobrą propozycję. Lepiej
    porozumienie stron. Ale z tym trzeba też być
    ostrożnym - zwłaszcza jak firma ma w stosunku do Ciebie zlaegłości.

    A.

  • 4. Data: 2006-06-07 19:46:15
    Od: "DOMin" <d...@s...protek.pl>

    > Nie. Po 3 miesiacach (jesli dojdzie do wypowiedzenia MUSI cie puscic)

    A w jakich okolicznościach może nie dość do wypowiedzenia? Jeżeli ja chce
    oczywiście.

    > Tak. Zaklad ma wrecz obowiazek udzielic ten urlop.

    Czy jest na to jakiś pkt w Kodeksie Pracy?

    > Nie. Firma NIE moze odmówic ci jego wykorzystania.

    A może zapłacić za urlop i nakazac pracę? Wiem że ja mogę o coś takiego
    wystąpić ale nie wiem czy firma też może?

> [...]
    > W starej bedziesz mial urlop nie pracujac. Przez 2 miesiace bedziesz
    > formalnie w 2 firmach zatrudniony - to nie jest zakazane.

    Czy to pewnie że mogę być zatrudniony w 2 firmach jednocześnie?

    Dziękuje bardzo za obecne informację.

  • 5. Data: 2006-06-07 19:49:31
    Od: "DOMin" <d...@s...protek.pl>

> [...]
    > propozycję. Lepiej porozumienie stron. Ale z tym trzeba też być
    > ostrożnym - zwłaszcza jak firma ma w stosunku do Ciebie zlaegłości.

    Firma regularnie placi z poślizgiem 3-5 dniowym. Czy to wystarcza?
    Oczywiście na noże nie chce iść ale pytam z ciekwości. Interesuje mnie czy
    gdybym 3 dnia po terminie nie miał pensji na koncie i poszedł z
    wypowiedzieniem i akurat by wpłyneła ;-) to czy liczy się fakt spóźnienia?

    PS - ile trwa taka sprawa w SP ?

    Dzięki za informacje.

  • 6. Data: 2006-06-07 20:03:44
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    DOMin napisał(a):

    > A w jakich okolicznościach może nie dość do wypowiedzenia? Jeżeli ja chce
    > oczywiście.

    Jak się dogadacie to się rozstaniecie za porozumieniem stron. Jak się
    nie uda, składasz wypowiedzenie. Nie ma tu żadnych kruczków.

    > A może zapłacić za urlop i nakazac pracę? Wiem że ja mogę o coś takiego
    > wystąpić ale nie wiem czy firma też może?

    W bardzo wyjątkowych okolicznościach firma mogłaby cię nie puścić na
    urlop, ale żadko się to zdarza, bo pracownik w okresie wypowiedzenia to
    już zazwyczaj nie jest dobry pracownik. Ty nie możesz czegoś takiego żądać.

    > Czy to pewnie że mogę być zatrudniony w 2 firmach jednocześnie?

    Tak, to pewne. Tyle, że firma może udzielić urlopu na czas pierwszych
    dwóch miesięcy wypowiedzenia a potem byś musiał jeszcze na miesiąc wrócić :P

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2006-06-08 07:32:11
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    > Interesuje mnie czy gdybym 3 dnia po terminie nie miał pensji na koncie i poszedł z
    wypowiedzieniem i akurat by wpłyneła ;-)

    Tam gdzie kiedys pracowałem starczyło. Ważniejsze jest nie to że 3-5 dni, tylko to
    że REGULARNIE jest poślizg. Sąd inaczej
    ocenia jednorazowe potknięcie a inaczej to że firmie coś się notorycznie zdarza. Ale
    jednorazowe spoźnienie też jest
    naruszeniem obowiązków pracodawcy.

    A co do SP - ty wypowiadasz umowe ze skutkiem natychmiastowym (w siecie powiienes
    znaleźć wzór takieo wypowiedzenia) z powodu
    niewywiązywania się przez pracodawce z jego obowiązków. (Jesli nie masz tego inaczej
    zapisanego w umowie o prace to pensja ma
    byc do 10go każdego miesiąca na koncie/do rączki i już). A to czy bedzie sąd pracy
    zależy od tego czy twój pracodawca bedzie
    chiał się z tobą o to sądzić - myśle że niekoniecznie chyba że jesteś na prawdę
    bardzo znaczącym pracownikiem i bez ciebie firma
    się rozleci.. W każdym razie po złożeniu tego wypowiedzenia jesteś wolny. Ale TO NA
    PRAWDE JEST WALKA NA NOŻE - Nie polecam -
    opisałem tylko taką możliwość.

    A.

  • 8. Data: 2006-06-10 15:32:08
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    DOMin wrote:
    > A w jakich okolicznościach może nie dość do wypowiedzenia? Jeżeli ja chce
    > oczywiście.

    Jeśli np. wpadniesz dzisiaj pod tramwaj, przez co nie doręczysz firmie
    swojego oświadczenia woli o wypowiedzeniu. Jeśli wypowiedz umowę, to
    firma nie ma już nic do gadania.