  • 1. Data: 2002-08-29 23:11:33
    Temat: Rower na gwarancji a płatny przegląd gwarancyjny
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

    Zakupiłam markowy rower. Po przestudiowaniu gwarancji znalazłam
    ciekawostkę:
    "OBOWIĄZKOWY PŁATNY PRZEGLĄD GWARANCYJNY
    Po 12 tygodniach, lecz przed upływem 14 tygodni od daty zakupu, Uzytkownik
    winiem umozliwić wykonanie przez punkt sprzedaży obowiązkowego i odpłatnego
    przeglądu gwarancyjnego.
    Listę czynności serwisowych w ramach obowiązkowego, płatnego przeglądu
    gwarancyjnego
    wymieniamy na stronie obok." I tu wyszczególnione jest 9 pozycji.

    Czy taka gwrancja jest zgodna z prawem? Czy firma moze pobierać opłatę i
    ządać
    przymusowego płatnego przeglądu pod grożbą utwaty gwarancji?

    RZ

  • 2. Data: 2002-08-30 05:47:27
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RZ" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ządać
    > przymusowego płatnego przeglądu pod grożbą utwaty gwarancji?

    Z tego co zdążyłem przyswoić to gwarant może ! napisać taki warunek.
    Istnieje jednak rękojmia (z tego co mówią prawnicy jeśli gwarancja jest
    jeziorem uprawnień to rękojmia morzem). Jeśli więc gwarancja obejmuje 12
    miesięcy, to taki sam okres obejmuje rękojmia. Wadą rękojmi jest to, że o
    czas naprawy nie przedłuża się terminu jej trwania jak w gwarancji ale
    naprawa nie może trwać dłużej jak 14 dni kalendarzowych. Wobec tego sugeruję
    skorzystanie z rękojmi i odrzucenie gwarancji. Chyba, że gwarancja jest
    dłuższa 18 miesięcy 2 lata itp.

    Pozdrawiam
    Yaro_P

  • 3. Data: 2002-08-30 06:58:37
    Od: p...@p...onet.pl

    M oj przedmówca ma zupełną rację choć naprawa przy rękojmi mo że trwać max 21
    dni nie koniecznie 14, ale ma racje, więć zastanów się czy warto dalej brnąć w
    gwarancję, jednak przyjżyj się faktycznej zasadności dokonania przeglądu
    albowiem często jest tak że urządzenia w pierwszym etapie swojego użytkopwania
    mogą się docierać przez co słusznym może okazać się np. dokręcenie korb przy
    pedałach itp.

    Swoją drogą pamiętaj o terminach przy rękojmi - zhgłaszaj wadę nie później niż
    przed upływem 30 dni od jej wykrycia.

    Dominik Spałek 0-505 863 673

  • 4. Data: 2002-08-30 07:33:41
    Od: "Rogas" <r...@s...pl>

    > Czy taka gwrancja jest zgodna z prawem? Czy firma moze pobierać
    > opłatę i ządać
    > przymusowego płatnego przeglądu pod grożbą utwaty gwarancji?
    >
    > RZ

    Kolarstwo to pol mojego zycia wiec odpowiedzenie na tego posta traktuje
    wrecz jak swoj obowiazek.

    Taki zapis w karcie gwarancyjnej jest zgodny z prawem. Kazda dobra, markowa
    firma "przymusza" do wykonywania takiego przegladu. Czesc renomowanych
    sklepow rowerowych wykonuje go jednak za darmo. Zapis "platny" odnosi sie do
    tych gdzie pracuja wyjatkowo pazerni ludzie i zadaja pieniedzy za dokrecenie
    pedala (2sec.) 70 letniej babci. Polecam wiec sprawdzic w Twoim sklepie czy
    oby napewno beda zadali za ten przeglad pieniedzy. Jesli zaznaczasz, ze
    kupiles markowy i dobry rower to wydales na niego ok 2000, wiec i tak
    zarobili juz min. 600zl. Jesli sie okaze, ze sklep mimo to jest pazerny
    proponuje spytac w innym, ktory rowniez jest autoryzowanym dystrybutorem
    danej marki rowerowej.

    Kiedy jednak okaze sie, ze nie ma w naszym dobrodusznosci polecam Ci i tak
    zdecydowac sie na taki przeglad. Moze Cie to irytowac jesli sam jestes
    doswiadczonym mechanikiem, bo sam potrafisz sobie zrobic przeglad (mnie
    tylko kolega w sklepie pieczatke podbil :P) Jesli zas nie czujesz sie na to
    taki przeglad to swietna sprawa - skoro placisz to zarzadaj osobistego
    udzialuprzy takim przegladzie, bo nikiedy nie robia nic tylko biora
    piniadze. Ale dobrze wykonany moze skutkowac duzyyymi oszczednosciami w
    dalszym eksplatowaniu rowerku

    --
    pozdrawiam
    Rogas