  • 1. Data: 2002-08-29 20:13:19
    Temat: Powszechny obowiazek sluzby wojskowej
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Witam

    Dzisiaj dostalem pisemko wzywajace mnie do zgloszenia sie w celu okonania
    obowiazku rejestracji przedpoborowych.
    Macie moze jakies sugestie, aby wszytsko poszlo "jak po masle"?

    P.S

    Wzywany jestem na podst. art.31 ust. 5 z dnia 21 listopada 1967r.
    czyli: "Do rejestracji wzywa przedpoborowego wójt lub burmistrz (prezydent
    miasta)."
    Tymczasem wezwanie do mnie jest podpisane przez jakiegos inspektora

    Pozdrawiam
    Rafal M

  • 2. Data: 2002-08-29 20:17:23
    Temat: Re: Powszechny obowiazek sluzby wojskowej
    Od: p...@p...onet.pl

    Ja mam problem tego typu ze odroczenie mam do konca wrzesnia - jestem
    absolwentem wyzszej uczzelni - dzwonilem do MONu departament prawny gdzie
    powiedziano mi ze proces legislacyjny uchwalania rozpożądzenia przenoszącego
    absolwentow do rezerwy jeszcze sie nie zakonczyl - jednak pani nie potrafila mi
    udzielic jasnej odpowiedzi co jesli nei skonczy sie przed koncem mojego
    odroczenia - pomimo tego ze byla bardzo mila przez telefon.

    Dominik

  • 3. Data: 2002-08-29 20:33:52
    Od: "Paweł" <p...@i...pl>

> [...]
    > udzielic jasnej odpowiedzi co jesli nei skonczy sie przed koncem mojego
    > odroczenia - pomimo tego ze byla bardzo mila przez telefon.

    witam.
    Masz taki sam problem jak ja... Z tym że skończyłem dopiero studia zawodowe
    i będę musiał iść dalej. Z tego co kobieta z WKU mówiła (też była miła, ale
    z tonem służbowym) to takie rozporządzenie może być wydane najprędzej koło
    nowego roku.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2002-08-29 20:39:46
    Od: p...@p...onet.pl

    Mojemu kumplowi powiedzieli w WKu otwarcie - musie się pan migać,.... cno i co
    y na to ?

  • 5. Data: 2002-08-29 20:50:56
    Od: "Paweł" <p...@i...pl>

    A czy polska armia ma pieniądze na studentów??? Dali by sobie wreszcie
    spokuj. Będe się migał do kiedy się da. Lewych kategorii nie mam zamiaru
    załatwiać - zresztą niepopieram tego. Tak więc ......... a nie daj się.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-08-29 21:28:43
    Od: "Q" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    przenoszącego
    > absolwentow do rezerwy jeszcze sie nie zakonczyl

    Tak btw - jakie roczniki zostały przeniesione do rezerwy ?

  • 7. Data: 2002-08-30 01:12:12
    Od: "cnu" <!c...@g...pl!>

    > A czy polska armia ma pieniądze na studentów??? Dali by sobie wreszcie
    > spokuj. Będe się migał do kiedy się da. Lewych kategorii nie mam zamiaru
    > załatwiać - zresztą niepopieram tego. Tak więc ......... a nie daj się.

    kasy nie mają i z tego co wiem to szkolenia dla absolwentów są z tego powodu
    wstrzymane
    a niedoszli podchorążowie przenoszeni do rezerwy
    zadzwoń do WKU i powiedz że chcesz iść do wojska po studiach !!
    pewno zaraz ci powiedzą że teraz nie i przyjdź pod koniec roku i teraz to
    oni tylko do rezerwy itd...
    a czego nie popierasz?
    armii ogólnie?
    służby po studiach?
    służby ogólnie?
    ja byłem
    i nie śmiejcie się ale mile wspominam :)

    pozdrawiam
    plut. pchor.rezerwy CNU

    www.paszkowiak.prv.pl
    pisząc na priv usuń ! z adresu

  • 8. Data: 2002-08-30 06:29:44
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    > Mojemu kumplowi powiedzieli w WKu otwarcie - musie się pan
    migać,.... cno i co
    > y na to ?

    Witajcie!
    Szanse na to, że powołają absolwenta uczelni wyższej w tym roku (albo
    nawet i 2003) są bliskie zeru. Jeżeli więc będziecie wzywani to po to,
    aby pokazać dyplom ukończenia szkoły wyższej. Miganie - czyli nie
    odpowiadanie na wezwania WKU powodują założenie delikwentowi tzw.
    karty pościgowej. Znaczy to tyle, że po ukończeniu studiów WKU ma
    prawo ścigać nie przez 18 miesięcy (jak w przypadku "normalnym") a
    dłużej. Ze mną był w woju koleś w wieku 33 lat. Też się migał ;))
    Absolwentom tegorocznym proponuję odebrać dyplom i do WKU. Powiedzieć,
    że chcecie do wojska albo do rezerwy - bo macie problem ze
    znalezieniem pracy bez uregulowanego stosunku do służby wojskowej. W
    najgorszym wypadku będziecie musieli odzczekać 18 miesięcy - po tym
    czasie przeniesienie murowane.

    P.S. Śledzi tą dyskusję jakiś podchorąży z Zegrza pobór styczeń'2000?
    \\ k...@p...onet.pl //