  • 1. Data: 2002-08-29 22:39:09
    Temat: bez prawa jazdy
    Od: "kowalski" <n...@k...net>

    witam

    co, zgodnie z prawem, grozi mi za jezdzenie samochodem bez prawa jazdy.
    nie chodzi mi o brak dokumentu. wogole nie przystepowalem do egzaminow i nie
    mialem nigdy prawa jazdy.
    wertowalem kodeks drogowy ale nie trafilem na opis takiej sytuacji

    kuba
    ps, oczywiscie sytuacja jest teoretyczna. potrzebuje potwierdzic lub obalic
    moje zdanie w dyskusji :)

  • 2. Data: 2002-08-30 06:42:11
    Temat: Re: bez prawa jazdy
    Od: "kasiabe" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kowalski" <n...@k...net> napisał w wiadomości
    > witam

    Również witam!

    > co, zgodnie z prawem, grozi mi za jezdzenie samochodem bez prawa jazdy.

    Policjant nałoży na Ciebie MK w granicach 500-1000zł (w moim woj. tylko
    1000zł) może również sporządzić wniosek o ukaranie Cię przez Sąd Grodzki, a
    na dokładkę ma obowiązek niedopuszczenia Cię do dalszej jazdy - czyli jak
    się uprze (w obliczu prawa :))) może Ci autko odholować...

    > wertowalem kodeks drogowy ale nie trafilem na opis takiej sytuacji

    A to się nie dziwię - radzę powertować Kodeks Wykroczeń...
    Ale obyś nie miał powodów :)

    > ps, oczywiscie sytuacja jest teoretyczna.

    OCZYWIŚCIE :)))))
    pozdrawiam - kasiabe

  • 3. Data: 2002-08-31 18:01:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 30 Aug 2002 00:39:09 +0200, "kowalski"
    <n...@k...net> zakodował:

    >wertowalem kodeks drogowy ale nie trafilem na opis takiej sytuacji

    Kodeks wykroczeń:

    Art. 94. § 1. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając do
    tego uprawnienia,

    - podlega karze grzywny.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze publicznej pojazd
    pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu.

    Art. 95. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając przy
    sobie wymaganych dokumentów,

    - podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-08-31 20:30:24
    Od: "kasiabe" <k...@w...pl>

    > Kodeks wykroczeń:
    >
    > Art. 94. § 1. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając do
    > tego uprawnienia,
    >
    > - podlega karze grzywny.

    Dokładnie! W tym przypadku nie ma ustalonej wysokości grzywny, a więc możemy
    poczuć się lżejsi nawet o 1.000zł. Qrcze!

    Pozdrawiam kasiabe

  • 5. Data: 2002-09-01 12:49:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 31 Aug 2002 22:30:24 +0200, "kasiabe"
    <k...@w...pl> zakodował:

    >Dokładnie! W tym przypadku nie ma ustalonej wysokości grzywny, a więc możemy
    >poczuć się lżejsi nawet o 1.000zł. Qrcze!

    A nawet i 5.000. Do tego samochód zostaje, tam gdzie "wpadliśmy" i
    dalej idziemy na stopa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775