  • 71. Data: 2013-08-21 17:01:08
    Temat: Re: Rostowski na wylocie.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    [...]
    > A już zupełnym kuriozum dla mnie jest konieczność składania w urzędzie
    > np. prawomocnych warunków zabudowy wydanych przez ten sam urząd i
    > opatrzonych pieczęcią tegoż urzędu albo konieczność uzyskania zgody na
    > wycięcie roślin na własnej ziemi.

    Akurat z tymi roślinami to bym się tak nie rozpędzał. W stanach była
    swego czasu pełna dowolność. Trochę za dużo wycięli drzew/krzewów w
    środkowych stanach i było "Dust Bowl" :|

    Natomiast co do składania papierów wydanych przez ten sam urząd to
    całkowita zgoda. Nawet ustawodawca to zauważył i wprowadził do KPA art
    220.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    How many Bavarian Illuminati does it take to screw in a lightbulb?

    Three: one to screw it in, and one to confuse the issue.

  • 72. Data: 2013-08-21 17:22:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, J.F. wrote:

    > To ja juz chyba wole im zrobic prace interwencyjne i niech buduja
    > autostrady. Recepta nawiasem mowiac Hitlera.

    W kwestii formalnej - śmiem twierdzić, że "recepta Hitlera"
    głównego działania wcale nie wykazała w samych pracach interwencyjnych.
    W tym zakresie rację mieliby prześmiewcy, wyśmiewający budowanie
    autostrad łopatą.
    IMO najważniejszy był skutek uboczny - bezrobotni byli na
    roboty wywożeni na plac budowy.

    Jakbyś DZIŚ zrobił tak, że każdy zarejestrowany bezrobotny
    "zasiłkowy" jest wywożony na dwa tygodnie i ma darmowy przejazd
    do domu na weekend raz na dwa tygodnie, to pewnie okazałoby się,
    że bezrobocie znikałoby w oczach, razem z "szarą strefą"
    która po prostu nie miałaby ludzi do zatrudnienia z "łapanki
    za rogiem".
    Mimo kryzysu dookoła.
    Zostaliby bowiem odfiltrowani "bezrobotni" którym opłaca się
    korzystać z zasiłków socjalnych aby *nie* pracować.

    > Pod warunkiem ze tak wrednie oszukal. A moze zarabiac 11000, tylko
    > prace stracic.

    "Liczył na 11000 tylko jeszcze nie miał tej pracy" :P
    Taki jest status aktualnego budżetu.
    IMVHO podniesienie VAT dawało "prawie gwarancję" że wpływy spadną.

    > Bylo brac kredyty a nie oszczedzac :-P

    Skądinąd ta metoda sprawdziła się również za Gomółki.

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2013-08-21 17:30:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2013-08-21, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jakie "pozostawienie pieniędzy w kieszeniach"? O.o

    Zwyczajnie.
    Poprzez niepobranie podatków.
    Twierdzący że podnoszenie podatku ma służyć "napędzaniu gospodarki"
    zapominają o szczególe - to są TE SAME pieniądze, które zostałyby
    wydane przez obywateli.
    Tyle, że bez narzutu na obsługę wydawania.

    > Z czego chcesz spłacić ten dług?

    Ten o który NIE WZROSŁABY kwota zadłużenia?

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2013-08-21 17:35:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, Daniel Pyra wrote:

    > A podliczyłeś koszty związane ze skutkami spożycia alkoholu?

    No jasne - spożywanie "legalnego" alkoholu zmniejsza szkody
    spowodowane faktem konieczności leczenia zatrutych podejrzanymi
    mieszankami z dodatkiem metanolu i innych takich.
    Wzrost kwoty akcyzy nie dowodzi wzrostu pijaństwa, tylko spadku
    dochodów przemytników i "producentów bimbru".

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2013-08-21 17:44:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > Też tak uważam. W pewnym momencie koszty będą takie, że poniosą je właściciele
    > tych instytucji finansowych.

    Jeśli przez "właścicieli instytucji" rozumiesz piekarzy, sprzedawców,
    szewców i listonoszy którym zostaną skutecznie wciśnięte akredytatywy
    na rolowane akcje albo inny równie niezrozumiały dla nich wynalazek,
    to możliwe.
    Jak dotąd za takie zagrania zawsze płacili "wszyscy" :>
    No, może większość spośród "wszystkich".

    > Będzie pewnie zamieszania w cholerę

    Wojna, rewolucja czy inna "konieczność społeczna" unieważniająca
    wszelkie zobowiązania "bo jest wyższa konieczność"?

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2013-08-21 18:05:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 17:22:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > głównego działania wcale nie wykazała w samych pracach interwencyjnych.
    > W tym zakresie rację mieliby prześmiewcy, wyśmiewający budowanie

    Ale tak sie w owych czasach budowalo - lopata i furmanka.

> [...]
    > Zostaliby bowiem odfiltrowani "bezrobotni" którym opłaca się
    > korzystać z zasiłków socjalnych aby *nie* pracować.

    Dzis moze i tak. Ale wtedy zasilkow nie bylo, wiec chyba nie w tym
    owczesny sukces.

    A ja tylko o tym ze w sytuacji napietego budzetu podoba mi sie
    koncepcja zeby dac ludiom prace a nie zasilek.

    >IMVHO podniesienie VAT dawało "prawie gwarancję" że wpływy spadną.

    Watpie. Nie kupisz czegos, bo kosztuje 1% wiecej ?
    Czy pojedziesz do Niemiec, bo tam teraz 4% taniej ?

    J.

  • 77. Data: 2013-08-21 18:15:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 16:35:38 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):
    > On Wed, 21 Aug 2013 14:00:48 +0000 (UTC), Budzik
    > miałem na myśli tzw. "progi ostrożnościowe", ale chyba rzeczywiście
    > się zapędziłem i na razie tego konstytucyjnego formalnie nie
    > naruszono...
    >
    > Ale czy nie jest próbą obejścia zapisów konstytucji wliczanie do PKB
    > "szarej strefy", "zysków" z przestępstw, czy prostytucji?
    > http://wyborcza.pl/1,75248,14322328,Dochody_z_prosty
    tucji_i_handlu_narkotykami_beda_wliczane.html

    Ale zauwaz ze to pomysl ogolnoeuropejski :-)

    > A może po prostu uchwalmy, że PKB należy pomnożyć przez 10 i
    > konstutucyjny próg nadal będzie nas chronił przed nadmiernym
    > zadłużeniem?

    modne slowo - PPP.
    Partnerstwo Publiczno Prywatne, czyli jak ukryc publiczne dlugi.

    Wroclaw wpadl na ciekawy pomysl - sprzedal budynki urzedowe, po czym
    je wynajal od nabywcy.

    No a potem trudno zmniejszyc wydatki o 10%, skoro jest na to 20-letnia
    umowa :-)

    J.

  • 78. Data: 2013-08-21 18:19:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-21, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > zapominają o szczególe - to są TE SAME pieniądze, które zostałyby
    > wydane przez obywateli.
    > Tyle, że bez narzutu na obsługę wydawania.

    Ale prześledź proszę od news:slrnl17v3a.45r.proteus@pl-test.org
    Się grzecznie pytałem _jakie widzisz alternatywy_ w sensie - jak się
    nie zadłużać. Bo widać zadłużanie złe. Podałem dwie alternatywy
    które widziałem. Ciąć do żywego lub podnosić podatki.

    Twoja odp. sugeruje, że rozwiązanie wybrane przez Rostowskiego
    jest jednak optymalne i że wybrał najlepsze gospodarczo
    rozwiązanie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 79. Data: 2013-08-21 18:21:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Aug 2013 18:15:13 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No a potem trudno zmniejszyc wydatki o 10%, skoro jest na to 20-letnia
    >umowa :-)

    e, zbankrutuje się, to i umowa wygaśnie :)

  • 80. Data: 2013-08-21 18:27:23
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Aug 2013 18:19:48 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

> [...]
    >nie zadłużać. Bo widać zadłużanie złe. Podałem dwie alternatywy
    >które widziałem. Ciąć do żywego lub podnosić podatki.

    nie napisałeś "ciąć do żywego", ale "przyduszenie gospodarki
    cięciami".
    Gdybyś napisał "ciąć do żywego" zapewne uniknęlibyśmy długiej
    dyskusji, bo takie rozwiązanie wydaje mi się najlepsze (bo uważam, że
    to gospodarce dostarczy tlen, a nie ją przydusi).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski