    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Rostowski na wylocie.
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Date: Wed, 21 Aug 2013 11:58:14 +0200

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 11:05:09 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Właśnie :>
    > Jesteś przekonany, że jakby konkretnie obywatele mieli wydawać
    > swoje pieniądze które jeszcze nie zostały im odebrane np.
    > na stadion narodowy, to byliby tacy chętni?

    Konkretnie to nie, jakby tak kazdy dostal rachunek na te 30 zl, to
    pewnie wiekszosc by powiedziala ze w ** ma taki stadion :-)

    Ale jak stadion juz stoi, to np mieszkancy wroclawia sa ze swojego
    zadowoleni, choc to ponad 1000zl na mieszkanca (razem z dziecmi).
    A miasto teraz cuda odstawia aby sie w limitach zadluzenia zmiescic.

    > Podobno one są prywatne, w większości :P

    W mniejszosci. Prywatnych mamy cos 250km.

    > "Taki urok polskiego..." ;>
    > Piszę w kontekscie widzianych tu i ówdzie (również w massmediach)
    > komentarzy nt. "blokady najmu" w Polsce, zdaniem komentujących
    > mamy (w .pl) "nienormalne" procentowo dążenie do własności
    > nieruchomości w porównaniu do dążenia do wynajmowania mieszkania.

    No nie wiem - na swiecie to normalne ze sie kupuje na kredyt.
    Przynajmniej ci cos na starosc zostaje.

    > Powodów jest parę (od prawnych poczynając), a wadą jest znaczne
    > utrudnienie zmiany pracy (najem łatwiej wypowiedzieć i nawiązać
    > nowy, niż przeprowadzić tę samą operację z mieszkaniem).

    W USA jakos nie maja z tym problemu. Stary dom sie sprzedaje, nowy
    kupuje. Oczywiscie wszystko na kredyt - bankowi wszystko jedno kto
    placi raty :-)
    Tylko u nas jakies dziwnie nieruchawe te banki i nie chca tego przyjac
    do wiadomosci :-)

    A drugi czynnik - ze u nas jednak malo tych mieszkan bylo, to i ceny
    wynajmu wysokie.

    > Bo po zaciągnięciu kredytu na szpital i tomograf później
    > ten tomograf działa na jednej zmiania lub wręcz stoi "brakło
    > środków na eksploatację".

    No nie wiem - raczej slysze ze kolejka do tomografu na trzy miesiace.
    Ale moze dlatego ze NFZ placi tylko za jedna zmiane.
    Zreszta - w to im graj, dzieki temu bogatsi obywatele dofinansowuja
    nasza "sluzbe zdrowia"

    To ze stoi gdzies slabo wykorzystany, ale za to nie trzeba pacjenta
    wozic 60km do najblizszego to tez zaleta ... za ktora moze warto
    zaplacic pare % wiecej tytulem procentow.

    > A pieniądze zamiast na most poszły na stadion ;>

    No coz, stadion tez potrzebny, gdzie urzadzac igrzyska ?
    Ale to juz faktycznie ma cos z zyciem ponad stan - tzn jeden stadion w
    skali kraju to drobne, ale jeden w skali miasta to juz okazuje sie
    sporo :-)

    > O właśnie.
    > W produkcji, z konieczności :>

    A potem produkcja zbankrutuje i twoje oszczednosci wyparuja :-)

    > Możesz przypomnieć, w którym to stanie ostatnio rozdają za dolara
    > domy pozabierane na skutek egzekucji w wyniku niespłacania
    > kredytów, bo mi umknęło?

    Ale to takie chwilowe kapitalistyczne zawirowanie, normalnie ten
    system dziala.

    J.