    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rondo
    Date: Tue, 10 Feb 2004 01:51:18 +0100

    On Mon, 9 Feb 2004, |Y|S wrote:

    >+ >
    >+ > Uchylasz się od właściwego stwierdzenia: powiedz mi czy
    >+ > przepis nakazujący sygnalizację dotyczy *skrzyżowania*
    >+ > czy *zmiany kierunku lub pasa ruchu* ?
    >+ >
    >+ > >+ czy nie pas do skrętu w lewo?
    >+
    >+ zmiany kierunku , nie tylko skrzyżowania

    TYLKO zmiany kierunku lub pasa ruchu AFAIR (muszę kiedyś
    do KD zajrzeć znowu :)), nic nie pamiętam o sygnalizacji
    w związku z zamiarem wyjechania ze skrzyżowania w jakimś
    kierunku...

    >+ ale.. nie bardzo rozumeim skąd to pytanie?

    Które ?? O to czego przepis dotyczy ?
    Przecież podważałeś uwagę Artura uwagami dotyczącymi *skrzyżowania*.
    Mój pine się uparł że odpowiadałeś na post dotyczący SYGNALIZACJI
    SKRĘTU (pytanie Artura) wskazaniem na znaki jakoweś...
    No to pytam skąd wziąłeś przepis który nakazuje sygnalizować
    zamiary zwiazane ze skrzyżowaniem - w odróznieniu od przepisów
    związanych z nakazem sygnalizacji zmiany kierunku (fizycznego)
    jazdy badź pasa (wyznaczonego lub nie) które znam ??

    >+ > Pas nie pas. Załóżmy że na pasie już jesteśmy.
    >+ > Jakiś przepis nakazuje aby jadąc bez zmiany pasa za to ze skrętem
    >+ > w prawo migac w lewo tylko dlatego że ostatecznie kiedyś-tam
    >+
    >+ no właśnie.. ale ja mówię o miganiu PRZED znalezieniem się na rondzie!!!!
    >+ a Ty piszesz już o pasie na samym rondzie....

    NIE.
    Ja mam na myśli dokładnie odcinek od jazdy prosto, od ustawienia
    się na właściwym pasie przed rondem (które to "ustawienie się"
    może wymagać zmiany pasa a więc i sygnalizacji) do wjechania
    na rondo, żeby uściślić.

    >+ Kierunkowskazem sygnalizuje się ZAMIAR skrętu więc chyba należy go
    >+ włączać jeszcze przed skrzyżowaniem.

    Oczywiście. Ale zamiar skrętu mamy W PRAWO. Bo NIE MA
    sygnalizacji "zamiaru kierunku w którym chcę wyjechać
    ze skrzyżowania" !
    I jednocześnie występuje kolizja: jeśli mamy wyznaczony pas
    (a trzeba przyjąć że mamy, nawet jak jest jeden) to ponieważ
    może wystąpić kolizja między sygnalizacją zamiaru zmiany
    kierunku jazdy (skręt w prawo) a pasa ruchu ("chcę zmienić
    pas na prawy ode mnie" - np. z "lewego" na "środkowy") to
    wypadałoby się zgodzić że pojazd jadący "normalnie" nie
    sygnalizuje NIC.

    >+ Nie twierdzę przecież że należy sygnalizować jazdę
    >+ po łuku .

    Och, kiedy ustawodawca zastawił pułapkę interpretacyjną :]

    >+ PS. Bo zapomniałem :-D
    >+ Rondo nigdy nie było i nie jest serią skrzyżowań typu T

    ...bo w momencie zamiaru skrętu z prawo mamy migać w lewo ;) ?
    Logika nakazywałaby, żeby przepis takie postawienie sprawy
    (że to NIE SĄ osobne skrzyżowania, dlatego że stanowią nadrzędną
    całość) wyłączał. A tego nie robi.

    pozdrowienia, Gotfryd