  • Data: 2004-02-10 08:53:53
    Temat: Re: Rondo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Feb 2004, |Y|S wrote:

    >+ > TYLKO zmiany kierunku lub pasa ruchu AFAIR (muszę kiedyś
    >+ > do KD zajrzeć znowu :)), nic nie pamiętam o sygnalizacji
    >+ > w związku z zamiarem wyjechania ze skrzyżowania w jakimś
    >+ > kierunku...
    >+
    >+ no to ja poproszę definicję zmiany kierunku...

    Nie ma. I dla jasności: KD jak na mój gust używa niejednoznacznie
    dwu pojęć "kierunku" nie rozróżniając ich od siebie ("kierunku"
    w znaczeniu "zwrot", potocznie rozumianym, oraz "kierunek
    ruchu obrotowego" na określenie "kierunku" na rondzie).
    Posługując się znaczeniem "zmiany kierunku" musimy (z braku
    definicji KD) posługiwać się powszechnym rozumieniem tego słowa,
    i jeśli uważasz że jest ono inne niż "zmiana zwrotu wektora
    ruchu" w rozumieniu fizycznym - to nie dyskutuję.

    >+ bo w/g mnie skręcić to znaczy
    >+ zmienić kierunek jazdy np. o 90 stopni w lewo od tego którym jechałem ...

    Dokładnie tak. Pod warunkiem że jest to BEZPOŚREDNIA konsekwencja
    zmiany od poprzedniego kierunku.
    [...]
    >+ > No to pytam skąd wziąłeś przepis który nakazuje sygnalizować
    >+ > zamiary zwiazane ze skrzyżowaniem - w odróznieniu od przepisów
    >+ > związanych z nakazem sygnalizacji zmiany kierunku (fizycznego)
    >+ > jazdy badź pasa (wyznaczonego lub nie) które znam ??
    >+
    >+ hmm.. a czy na skrzyżowaniu nie zmienia się właśnie kierunku jazdy????

    Czasami. JEŚLI się zmienia to OWĄ ZMIANĘ się sygnalizuje,
    ale nie w związku z jakimś specjalnym przepisem dot.
    skrzyżowania tylko "tak jak wszędzie": nieważne czy manewr
    wykonujesz na placu czy na skrzyżowaniu - skręcasz, masz
    "migać". Nic mniej i nic więcej; protestuję przeciwko nadawaniu
    dodatkowych (magicznych ? :)) własności pobytowi na skrzyżowaniu
    z p. widzenia sygnalizacji skrętów.

    >+ chcesz powiedzieć że nie używa się kierunkowskazów na skrzyżowaniu
    >+ bo nie ma takiego paragrafu w PoRD?? :-o

    Chcę powiedzieć że używa się kierunkowskazów bo PoRD tak nakazuje
    w odniesieniu do zmiany pasa lub kierunku. Jeśli w ramach
    ruchu po skrzyżowaniu zmieniasz pas lub kierunek - to masz
    obowiązek sygnalizować. Ale nie PRZYCZYNĘ, pt. "zamiar wyjechania
    ze skrzyżowania" tylko SKUTEK tj. "zamiar zmiany kierunku
    lub pasa". Tyle :)

    >+ > Oczywiście. Ale zamiar skrętu mamy W PRAWO. Bo NIE MA
    >+ > sygnalizacji "zamiaru kierunku w którym chcę wyjechać
    >+ > ze skrzyżowania" !
    >+
    >+ no to jeszcze ciekawiej bo to znaczy że stojąc przed skrzyżowaniem
    >+ na pasie ze znakiem P8-b mam włączyć prawy kierunkowskaz

    Wyłożyłem dlaczego nie i nie mam więcej do dodania.

    >+ bo tak akurat ukształtowana jest wyspa na tym skrzyżowaniu???? suuuuper.....

    N.C.
    [...]
    >+ Wjazd na rondo to nie skręt w prawo , gdyby tak było to wjeżdżając
    >+ na nie z dowolnego pasa (nawet jeśli jest ich 10) i jadąc w dowolnym
    >+ kierunku musiałbyś włączać prawy kierunkowskaz...

    To też było w tekście którego nie cytujesz: jest tylko jeden
    rodzaj sygnalizacji dostępny dla (i wymagany od) kierowcy a są
    DWA zamiary które powinien sygnalizować - i kolizja między
    sprzecznymi wymogami zmusza do wykonania JAKIEGOS wyboru.
    Skoro pasy równolegle skręcają w prawo i istnieje TECHNICZNA
    możliwość zmiany pasa - to trzeba uznać że sygnalizacja
    takiego zamiaru będzie dotyczyła.

    >+ I taka ciekawostka: co oznacza znak B-21 przed rondem?

    A gdzieś występuje ? :)

    >+ PS:błagam tnij trochę cytaty

    Tylko tyle ile mogę. Albo bedę musiał ciąć równie tendencyjnie
    jak ty :)

    pozdrowienia, Gotfryd