  • Data: 2004-02-10 10:13:13
    Temat: Re: Rondo
    Od: "|Y|S" <X...@w...pl.ZYX> szukaj wiadomości tego autora

    > Dokładnie tak. Pod warunkiem że jest to BEZPOŚREDNIA konsekwencja
    > zmiany od poprzedniego kierunku.

    jest to raczej dyskusyjne biorąc pod uwagę jak różne mogą być
    kształty wysp na skrzyżowaniach

    > Czasami. JEŚLI się zmienia to OWĄ ZMIANĘ się sygnalizuje,
    > ale nie w związku z jakimś specjalnym przepisem dot.
    > skrzyżowania tylko "tak jak wszędzie": nieważne czy manewr
    > wykonujesz na placu czy na skrzyżowaniu - skręcasz, masz
    > "migać". Nic mniej i nic więcej; protestuję przeciwko nadawaniu
    > dodatkowych (magicznych ? :)) własności pobytowi na skrzyżowaniu
    > z p. widzenia sygnalizacji skrętów.

    Ależ ja zupełnie nie mówię o używaniu kierunkowskazów na samym skrzyżowaniu.
    Zgodnie z PoRD sygnalizujemy zamiar skrętu więc "migamy" przed
    skrzyżowaniem:-)

    > ruchu po skrzyżowaniu zmieniasz pas lub kierunek - to masz
    > obowiązek sygnalizować. Ale nie PRZYCZYNĘ, pt. "zamiar wyjechania
    > ze skrzyżowania" tylko SKUTEK tj. "zamiar zmiany kierunku
    > lub pasa". Tyle :)

    no właśnie problemy zaczynają się jak na skrzyżowaniu jest
    wielka wyspa :-) No bo (już pomijając rondo) zamierzając skręcić w lewo
    zajmuję lewy pas , włączam lewy kierunkowskaz a.. budowa skrzyżowania
    wymusza na mnie początkowo zmianę kierunku jazdu w prawo...
    Więc prawy czy lewy?

    > sprzecznymi wymogami zmusza do wykonania JAKIEGOS wyboru.
    > Skoro pasy równolegle skręcają w prawo i istnieje TECHNICZNA
    > możliwość zmiany pasa - to trzeba uznać że sygnalizacja
    > takiego zamiaru będzie dotyczyła.

    więc tym wyborem ma być prawy kierunkowskaz?
    Gdyby wjazd na SoRO był skrętem w prawo to
    przecież zgodnie z PoRD jedynym pasem którym
    możnaby na nie wjechać byłby PRAWY pas

    > A gdzieś występuje ? :)

    A tak :-)

    > Tylko tyle ile mogę. Albo bedę musiał ciąć równie tendencyjnie
    > jak ty :)
    zostawiam tylko to do czego się odnoszę.. przecież i tak całość widać wyżej
    :-)

    pozdrawiam
    MS