  • 1. Data: 2012-06-03 21:17:24
    Temat: Renta Australijska i powrot do Polski
    Od: Artur <a...@i...pl>

    CZy ktos kto pobiera panstwowa rente Australijska i powroci do Polski
    traci prawo do takiej renty?
    Moze ktos sie orientuje?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-06-03 22:13:11
    Temat: Re: Renta Australijska i powrot do Polski
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Artur pisze:
    > CZy ktos kto pobiera panstwowa rente Australijska i powroci do Polski
    > traci prawo do takiej renty?

    Moze za postradanie rozumu odbieraja.

    Po co z bajki wracac do bagna?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-06-04 07:56:11
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Uzytkownik "Artur" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci
    e.net...
    > CZy ktos kto pobiera panstwowa rente Australijska i powroci do Polski
    > traci prawo do takiej renty?
    > [...]

    Gdyby byla to emerytura to zgodnie z porozumieniem z Australia zachowujesz
    ja w Polsce, jednak w przypadku renty o jej wyplacie poza granicami panstwa
    decyduja tylko wewnetrzne przepisy Australi. Zadzwon do ambasady
    australijskiej w Polsce i dowiedz sie szczególów.

    pozdr

  • 4. Data: 2012-06-04 13:25:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur wrote:

    > CZy ktos kto pobiera panstwowa rente Australijska i powroci do Polski
    > traci prawo do takiej renty? Moze ktos sie orientuje?
    > pozdrawiam

    Z tego co wiem to australijski rencista musi w ciagu roku jakis czas
    (bodajze 3 miesiace) przebywac w Australii zeby zachowac prawo do renty.

    Dokladniej to mi klarowal w ostatnie wakacje taki wlasnie rencista,
    spotkany przypadkowo, ale uchachany byl tym ze moze po polsku pogadac i
    browar za browarem sie lal, wiec dokladnie nie pamietam...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2012-06-05 10:44:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Danusia wrote:
> [...]
    > decyduja tylko wewnetrzne przepisy Australi. Zadzwon do ambasady
    > australijskiej w Polsce i dowiedz sie szczególów.

    i do zusu
    niech ci policza ile ci jej zostanie do wyplaty po naliczeniu zusu, usu
    podatku od telewizora, autostrad i co tam jeszcze mozna oskubac. Stawiam
    na 10%.

  • 6. Data: 2012-06-05 13:29:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2012, witek wrote:

    > i do zusu
    > niech ci policza ile ci jej zostanie do wyplaty po naliczeniu zusu,

    Myslisz o wpłacie dla NFZ kasowanej za posrednictwem ZUSu, czy
    składkach "ZUSowych ZUSowych"?
    Bo o ile to pierwsze wydaje się co najmniej wysoce prawdopodobne
    (i do tego co najmniej w częsci płacone jest "z opodatkowanych
    pieniędzy"), to dla drugiego podstawy nie widzę.
    Z ciekawosci pytam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-06-05 19:42:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > (i do tego co najmniej w częsci płacone jest "z opodatkowanych
    > pieniędzy"), to dla drugiego podstawy nie widzę.

    jak dobrze pamietam to zus przelicza to na polskie wg jakiego fikusnego
    wzoru cos tam proporcjonalne do czegos, jakies lata pracy w polsce do
    lat pracy zagranica razy jakis wspolczynnik.
    Potem z tego zdrwotne, podatek pewnie 32%, zapewne za rok dwa abonament
    rtv i diabli wiedza co jeszcze.

    w kazdym razie na pewno sie nie oplaca.

  • 8. Data: 2012-06-06 09:41:18
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > pracy zagranica razy jakis wspolczynnik.
    > Potem z tego zdrwotne, podatek pewnie 32%, zapewne za rok dwa abonament

    Jaja se robisz? Renta nie musi być przekazywana za posrednictwem ZUS. Od
    rent i emerytur zagranicznych pobierany jest tylko podatek dochodowy na
    ogólnych zasadach. Jezeli renta lub emerytura jest przekazywana za
    posrednictwem ZUS, to ZUS przelicza jej wartość na PLN oblicza podatek
    dochodowy (19%) i przekazuje do wypłaty. Jezeli jest przekazywana
    bezposrednio przez instytucje zagraniczną na Twoje konto walutowe to
    rozliczasz sie w rocznym PIT wpisując sume rocznych dochodów z tego tytułu
    po przeliczeniu na PLN wg kursu NBP w dniu przelewu.

    pozdr

  • 9. Data: 2012-06-06 10:11:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Danusia wrote:

> [...]
    > rozliczasz sie w rocznym PIT wpisując sume rocznych dochodów z tego tytułu
    > po przeliczeniu na PLN wg kursu NBP w dniu przelewu.

    a to jeszcze zalezy czy chcesz rente / emeryture tylko zagraniczna czy
    tez chcesz uwzglednic lata pracy w obu krajach i polaczyc je razem.
    Ostatnimi czasy Polska popodpisywala pare umow o uwzglednieniu okresow
    skladkowych z roznych panstw.

  • 10. Data: 2012-06-07 08:54:58
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > chcesz uwzglednic lata pracy w obu krajach i polaczyc je razem.
    > Ostatnimi czasy Polska popodpisywala pare umow o uwzglednieniu okresow

    Autor wątku pisze wyraźnie o rencie (nie emeryturze) już przyznanej i
    wypłacanej w Australi.
    Staraj sie te posty czytać ze zrozumieniem.

    pozdr