  • 1. Data: 2007-04-14 20:40:51
    Temat: Remanent początkowy
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    Witam!

    Zaczynam właśnie działalność gospodarczą, do której celów będę
    wykorzystywał prywatny komputer (jestem programistą). Nie chciałbym go
    wciągać na żadne listy, gdyż wykorzystuję go również do celów
    osobistych - chodzi o to, żeby nie miał żadnych obostrzeń "tylko do
    celów DG". Komputer oczywiście kupiłem dużo (prawie dwa lata)
    wcześniej, wtedy nawet nie wiedziałem, że będę prowadził DG.

    Wiem, że przed rozpoczęciem działalności muszę sporządzić remanent -
    czy w związku z tym, że komputer będzie wykorzystywany do celów DG
    muszę go wciągnąć na listę? Rozumiem, że remanent dotyczy tylko
    środków trwałych (czyli czegoś fizycznego) i nie podlegają mu na
    przykład licencje software'owe zakupione przed rozpoczęciem
    działalności? Czy w ogóle jest jakiś przymus uwzględniania w
    remanencie początkowym czegokolwiek?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-04-14 22:39:49
    Temat: Re: Remanent początkowy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam!

    >Rozumiem, że remanent dotyczy tylko
    środków trwałych (czyli czegoś fizycznego)

    Dupa Maryna!
    1. NTG -> pl.soc.prawo.podatki
    Tam jest Gotfryd, Maddy, doradza.
    2. Remanent przy KPiR dotyczy - zapamietaj to dobrze - TOWAROW HANDLOWYCH i
    MATERIALOW
    Towar, to cos, czym bedziesz handlowal (np komputery, jesli bedziesz
    handlowal komputerami) a materialy to cos, z czego bedziesz produkowal (np.
    glina, jesli bedziesz lepil garnki).
    Zadnego wyposazenia, zadnych srodkow trwalych w remanencie nie ujmujesz.
    Za to jesli masz na stanie jakis towar, ktory kupiles na handel przed
    rozpoczeciem dzialalnosci (a chocby i soft z licencja, jesli tym bedziesz
    handlowal) to musisz go w remanencie uwzglednic.
    Remanent to tylko t, co jest przeznaczone na pojscie "do Zyda". Paniał?

    Pozdrawiam
    SDD
    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-04-14 22:41:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Tam jest Gotfryd, Maddy, doradza.

    Znaczy - tfu, tfu, podywaguja, rzecz jasna :)
    Po porady tylko do doradcow :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-04-15 08:08:44
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    Dzięki, to zapytam jeszcze raz w .podatki :) Ale ja niczym handlował
    nie będę, zawsze myślałem, że remanent to coś, co robią sklepy (wiesz
    - "zamknięte - remanent"), a tu taka niespodzianka.