    From: "DarkStar" <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Remanent początkowy
    Date: 14 Apr 2007 13:40:51 -0700

    Witam!

    Zaczynam właśnie działalność gospodarczą, do której celów będę
    wykorzystywał prywatny komputer (jestem programistą). Nie chciałbym go
    wciągać na żadne listy, gdyż wykorzystuję go również do celów
    osobistych - chodzi o to, żeby nie miał żadnych obostrzeń "tylko do
    celów DG". Komputer oczywiście kupiłem dużo (prawie dwa lata)
    wcześniej, wtedy nawet nie wiedziałem, że będę prowadził DG.

    Wiem, że przed rozpoczęciem działalności muszę sporządzić remanent -
    czy w związku z tym, że komputer będzie wykorzystywany do celów DG
    muszę go wciągnąć na listę? Rozumiem, że remanent dotyczy tylko
    środków trwałych (czyli czegoś fizycznego) i nie podlegają mu na
    przykład licencje software'owe zakupione przed rozpoczęciem
    działalności? Czy w ogóle jest jakiś przymus uwzględniania w
    remanencie początkowym czegokolwiek?

    Pozdrawiam.