  • 1. Data: 2007-04-14 19:44:57
    Temat: zabudowa dalej niz 60m od drogi, kiedys byl dom
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    Witam,
    moze ktos sie orientuje jak wyglada sprawa uzyskania pozwolenia na budowe
    dalej niz 60m od drogi. mam dluga dzialke i plany sa wybudowania sie
    glebiej, ale gmina twierdzi ze nie mozna. Problem w tym, ze z tylu sporo
    dalej niz te 60m byl kiedys dom, ktory obecnie jest zburzony, tzn poprostu
    sie zawalil i zostaly fundamenty i troche pozostalosci.

    Czy da sie jakos wykorzystac fakt ze ten dom tam stal, zeby uzyskac
    pozwolenie na budowe dalej niz te 60m?
    Pozdrawiam
    Michał Trych

  • 2. Data: 2007-04-14 20:56:44
    Temat: Re: zabudowa dalej niz 60m od drogi, kiedys byl dom
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Trych napisał(a):
> [...]
    > dalej niz 60m od drogi. mam dluga dzialke i plany sa wybudowania sie
    > glebiej, ale gmina twierdzi ze nie mozna. Problem w tym, ze z tylu sporo

    Jakaś bzdura... Limity są na minimalną odległość od drogi - czyli nie
    wolno za blisko drogi stawiać.

    Może dotyczy to czegoś innego - np. głębiej jest jakaś strefa ochronna
    albo inny szajs i dlatego tam już nie wolno?...

    A na to, co było, się za bardzo nie możesz powoływać - plany i przepisy
    się zmieniają.

  • 3. Data: 2007-04-14 21:51:17
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Jakaś bzdura... Limity są na minimalną odległość od drogi - czyli nie
    > wolno za blisko drogi stawiać.

    No wlasnie nie - limity sa takie, bo przyjete jest ze dzialka budowlana jest
    do 60m od drogi - ponoc od osi jezdni... to jest na 100% bo pytalem o to w
    gminie, dalej za 60m od drogi sa pola na ktorym wlasnie stal kiedys dom i ew
    ja bym chcial postawic w tym samym miejscu.
    Ktos tam kiedys wspomnial, ze jesli tam byl dom to znaczy ze musial zostac
    naniesiony kiedys tam na planach i podobno nie mozna cofnac mozliwosci
    przebudowy tego ito, dlatego pytam tutaj, bo wszytko podobno...

    Pozdrawiam
    Michał Trych

  • 4. Data: 2007-04-14 23:00:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Trych napisał(a):

> [...]
    > gminie, dalej za 60m od drogi sa pola na ktorym wlasnie stal kiedys dom i ew
    > ja bym chcial postawic w tym samym miejscu.

    Aaaa, to pisz tak od razu.

    Nie masz żadnych limitów, tylko po prostu nie masz tam już działki
    budowlanej i tyle.

    > Ktos tam kiedys wspomnial, ze jesli tam byl dom to znaczy ze musial zostac
    > naniesiony kiedys tam na planach i podobno nie mozna cofnac mozliwosci

    Nie musiał. Mogła to być samowolka.

    Na polach uprawnych legalnie budynku mieszkalnego nie postawisz, więc
    nie marudź, tylko stawiaj na terenie przeznaczonym pod zabudowę.

  • 5. Data: 2007-04-14 23:30:08
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Michał Trych napisał(a):

> [...]
    > gminie, dalej za 60m od drogi sa pola na ktorym wlasnie stal kiedys dom i ew
    \\

    Podziel działkę.
    MZ

  • 6. Data: 2007-04-14 23:34:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cpr7f4-o6g.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jakaś bzdura... Limity są na minimalną odległość od drogi - czyli nie
    > wolno za blisko drogi stawiać.

    Nie zapominaj, że poza ustawą i rozporządzeniem to gminu uchwalają swoje własne
    plany zagospodarowania terenu. A tam już różne kwiatki widziałem. począwszy od
    określenia kąta dachu na kolorze elewacji skończywszy. Zakaz budowy dalej niż 60
    metrów może być kolejnym owocem pracy znudzonych radnych.

    A do pytającego: Ustal w Gminie na czym opierają swoje poglądy.

  • 7. Data: 2007-04-14 23:57:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Żyła napisał(a):

    > \\
    >
    > Podziel działkę.

    Dużo mu z tego nie przyjdzie, jak ta wydzielona nadal będzie na
    miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego podpadać pod produkcję
    rolną ;)

    Stóg siana będzie mógł postawić ;->

  • 8. Data: 2007-04-15 06:39:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Trych" <m...@U...pl> napisał

> [...]
    poprostu > sie zawalil i zostaly fundamenty i troche pozostalosci.

    > Czy da sie jakos wykorzystac fakt ze ten dom tam stal, zeby uzyskac

    Może zamiast budować nowy dom "wyremontuj" tamten stary? Zakres prac
    remontowych może być dość duży, np. łącznie z wymianą fundamentów ;)
    Oczywiście będziesz potrzebował projektu i pozwolenia na budowę ale może
    taka wersja formalnie przejdzie?

  • 9. Data: 2007-04-15 10:08:33
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Nie musiał. Mogła to być samowolka.

    Wlasnie o tym myslalem, ale jesli samowolka stoi tam np 80lat, to co wtedy,
    jest chyba jakis termin ze sie to zalegalizuje?

    Pozdrawiam
    michal

  • 10. Data: 2007-04-15 10:09:35
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

> [...]
    > remontowych może być dość duży, np. łącznie z wymianą fundamentów ;)
    > Oczywiście będziesz potrzebował projektu i pozwolenia na budowę ale może

    No wlasnie chodzi to za mna:) ale jak pislaem wyzej, prawdopodobnie jest to
    samowolka, ale o ile sie nie myle, nawet samowolka co jakis czas jak juz
    stoi xx lat powinna byc naniesiona na plany?
    pozdrawiam
    michal trych