eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.77-254-222-48.
    dynamic.inetia.pl!not-for-mail
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia
    Date: Thu, 30 Nov 2023 02:29:13 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <uk8o4r$76v$4$Robert_W@news.chmurka.net>
    References: <uk7t8e$76v$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    <Z6Q9N.11106$Ira6.5510@fx07.ams1>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-222-48.dynamic.inetia.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 30 Nov 2023 01:22:35 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Robert_W";
    posting-host="77-254-222-48.dynamic.inetia.pl:77.254.222.48";
    logging-data="7391"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:kw3Esn+chWNnmh3N8dvLRbkNVQw=
    sha256:+to9fuLI6SsXbPGF7k7Dzw/wXZZwVaEVyaSugTPoC34=
    sha1:b4OfICmzNzzaQWPLxzBZsE5gzUs=
    sha256:CH3DHSiBbA/1gVCXn9Bf5AQfrU0NGiIRjOYXrkPK5Ws=
    In-Reply-To: <Z6Q9N.11106$Ira6.5510@fx07.ams1>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:844381
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 30.11.2023 o 00:50, Marcin Debowski pisze:
    > On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
    >
    > Kiedy kupiony?

    11.07.2022 r.

    Dołączyłeś jakies pismo, że składasz reklamacje z tyt
    > rękojmi*? Napisałeś czego się domagasz? Jesli nie, nie daj boże
    > dołączyłeś kartę gwarancyjną?

    Przez formularz na stronie (x-com).
    Wybrałem rękojmię i wymiana na nowy.
    Opisałem problem, że nie ładuje.


    >
    >> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
    >> element eksploatacyjny.
    >
    > Jeśli to była faktycznie rekojmia (niezgodność towaru z umową) to nie ma
    > znaczenia co sądzą. W typowym rozumieniu zasilacz do typowego laptopa
    > zdecydowanie nie jest elementem eksploatacyjnym. Natomiast jeśli de

    Tak rękojmia.


    > facto złożyleś z tyt. gwarancji, to jak najbardziej gwarant może sobie
    > zastrzec, że gwarancja nie obejmuje zasilacza. Czy tak jest w tym
    > wypadku to musisz zerknąć do karty gwarancyjnej.
    >
    >> Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
    >>
    >> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
    >> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
    >
    > Zasadniczo nie ma konkretnego terminu. Jest w tzw. "rozsądnym czasie" +
    > "bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
    > towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył"

    Po co go w ogóle odsyłają do serwisu? Serwis stwierdzi, że zasilacz
    nawalił i co dalej? Odeślą do sklepu z tą informacją. Czy może (nie wiem
    po co) zyskać na czasie?

    >
    > 2 tyg. na zasilacz to MZ jest jeszcze rozsadny czas. Więcej, nie bardzo.
    >

    Ale 2 tyg. na co? Na odpowiedź (którą dziś otrzymałem), czy 2 tyg. na
    naprawę? Tylko jaka naprawa, jak zasilacz pewnie klejony, i kto by się
    bawił w naprawę.

    >> Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
    >> dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
    >
    > Dlatego, ze tak sobie wymyślił sprzedawca, co przy ochronie ustawowej
    > jest oczywistą bzdurą.

    Tylko co zrobić? Napisać, że się nie zgadzam. Oni swoje. To co dalej,
    UOKiK, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta?
    A do tego czasu muszę kupić zasilacz. I jak wygram, to będę miał
    satysfakcję i dwa zasilacze, czy zwrócą za zasilacz? Może kupię u nich? :-)
    Może napisać opinię w Google i dołączyć tą decyzję? :-)
    Przejmą się jedną gwiazdką?


    >
    >> Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
    >> zażądam zwrotu kasy?
    >
    > Najpierw ustalmy z tyt. czego faktycznie reklamowałeś bo gwarancja a
    > rękojmia to zupełnie inne pary butów.

    Tak jak pisałem, rękojmia i wymiana na nowy.


    >
    > *) Od stycznia zmieniły się przepisy i zamiast rękojmi konsumenckiej jest
    > ponownie niezgodność z umową, ale nie sądzę aby to był duży problem, no
    > chyba, że jesteś jednocześnie przedsiębiorcą i to był zakup na firmę.


    Tak, był to zakup na firmę.
    Nie wiem czy była gwarancja, bo tę sprawę komuś załatwiam. Mieli tylko
    FV zakupu. Nie ma żadnego problemu z kupnem zasilacza. Ale trochę
    wkurzające, że tak kombinują.


    Tu poniżej to pismo co dziś przysłali mailem.

    "Nie uznajemy Pana reklamacji. Wysłaliśmy Pana laptop na dodatkową
    weryfikację w autoryzowanym serwisie
    producenta.

    Dlaczego nie uznajemy reklamacji

    Sprawdziliśmy Pana laptop i nie stwierdziliśmy żadnej usterki. Bateria w
    Pana laptopie ładuje się prawidłowo
    na zasilaczu serwisowym. Zgłaszany problem powoduje niesprawny zasilacz,
    który jest akcesorium laptopa
    Dell Vostro 3510 i5-1135G7/16GB/512+1TB/Win11P. Akcesoria urządzenia są
    częściami eksploatacyjnymi
    i nie podlegają reklamacji tytułem rękojmi. Sam laptop jest sprawny i
    zgodny z umową sprzedaży.

    Reklamowane urządzenie sprawdzi producent

    Laptop wysłaliśmy do autoryzowanego serwisu producenta, który dodatkowo
    sprawdzi Pana urządzenie.
    Poinformujemy Pana o wynikach diagnozy serwisu producenta.

    Podstawa prawna:
    Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny art. 5561 § 1

    Z poważaniem
    Justyna Rorat
    Dział Administracji Tech Support"



    Robert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1