eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Data: 2023-11-30 04:20:21
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > W dniu 30.11.2023 o 00:50, Marcin Debowski pisze:
    >> On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
    >>
    >> Kiedy kupiony?
    >
    > 11.07.2022 r.
    >
    > Dołączyłeś jakies pismo, że składasz reklamacje z tyt
    >> rękojmi*? Napisałeś czego się domagasz? Jesli nie, nie daj boże
    >> dołączyłeś kartę gwarancyjną?
    >
    > Przez formularz na stronie (x-com).
    > Wybrałem rękojmię i wymiana na nowy.
    > Opisałem problem, że nie ładuje.
    > Tak, był to zakup na firmę.

    To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
    w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640160093/U/D19640093Lj.pdf

    Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
    Wydaje mi się, że nie. Sa jakies wyjątki dla zakupu niekonsumenckiego
    osoby fizycznej, ale MZ szkoda czasu na drążenie.

    > Nie wiem czy była gwarancja, bo tę sprawę komuś załatwiam. Mieli tylko
    > FV zakupu. Nie ma żadnego problemu z kupnem zasilacza. Ale trochę
    > wkurzające, że tak kombinują.

    Kupcie ten zasilacz.

    > Tu poniżej to pismo co dziś przysłali mailem.
    >
    > "Nie uznajemy Pana reklamacji. Wysłaliśmy Pana laptop na dodatkową
    > weryfikację w autoryzowanym serwisie
    > producenta.
    >
    > Dlaczego nie uznajemy reklamacji
    >
    > Sprawdziliśmy Pana laptop i nie stwierdziliśmy żadnej usterki. Bateria w
    > Pana laptopie ładuje się prawidłowo
    > na zasilaczu serwisowym. Zgłaszany problem powoduje niesprawny zasilacz,
    > który jest akcesorium laptopa
    > Dell Vostro 3510 i5-1135G7/16GB/512+1TB/Win11P. Akcesoria urządzenia są
    > częściami eksploatacyjnymi
    > i nie podlegają reklamacji tytułem rękojmi. Sam laptop jest sprawny i
    > zgodny z umową sprzedaży.

    To jest oczywiście bzdura, tyle, że przy zakupie niekonsumenckim nie
    masz MZ w rękawie żadnych atutów. Najpewnie musiałbyś udowodnić, ze wada
    istniała w momencie wydania.

    Tak na wszelki wypadek: odradzam udawanie, że jesteś konsumentem. Jak
    już teraz wiesz, że są tu inne przepisy, mozna by to podciagnąć MZ pod
    oszustwo.

    > Reklamowane urządzenie sprawdzi producent
    >
    > Laptop wysłaliśmy do autoryzowanego serwisu producenta, który dodatkowo
    > sprawdzi Pana urządzenie.
    > Poinformujemy Pana o wynikach diagnozy serwisu producenta.
    >
    > Podstawa prawna:
    > Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny art. 5561 § 1

    Paragraf z dupy mający pewnie sprawic, że pismo wygląda poważniej.

    Art. 556(1)
    § 1. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
    W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
    1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel
    w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1