eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Data: 2023-11-30 01:13:52
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2023-11-29, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
    >> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
    >
    > Zasadniczo nie ma konkretnego terminu. Jest w tzw. "rozsądnym czasie" +
    > "bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
    > towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył"

    Jeszcze taka jedna uwaga, bo zasadniczo są tu dwie sprawy:
    1) uznanie reklamacji - i na to sprzedawca ma twarde 14 dni. Jesli w tym
    czasie nie odpowiedział na reklamacje to uznaje się, że ją uznał.
    2) naprawa/wymiana - tu nie ma twardego terminu.

    W sumie chyba nalezy przyjąć, że w tej chwili czekasz na p.1., więc jak
    nie uzyskasz odpowiedzi w te 2 tyg. to sprzedawca ma pozamiaten. No
    chyba, ponownie, że to była gwarancja.

    Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest
    obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia
    jej otrzymania.
    2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o
    którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
    3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na
    papierze lub innym trwałym nośniku

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1