eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!p
    osting.tweaknews.nl!fx07.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Rękojmia
    References: <uk7t8e$76v$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 46
    Message-ID: <Z6Q9N.11106$Ira6.5510@fx07.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Nov 2023 23:50:17 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 29 Nov 2023 23:50:17 GMT
    X-Received-Bytes: 2650
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:844376
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.

    Kiedy kupiony? Dołączyłeś jakies pismo, że składasz reklamacje z tyt
    rękojmi*? Napisałeś czego się domagasz? Jesli nie, nie daj boże
    dołączyłeś kartę gwarancyjną?

    > Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
    > element eksploatacyjny.

    Jeśli to była faktycznie rekojmia (niezgodność towaru z umową) to nie ma
    znaczenia co sądzą. W typowym rozumieniu zasilacz do typowego laptopa
    zdecydowanie nie jest elementem eksploatacyjnym. Natomiast jeśli de
    facto złożyleś z tyt. gwarancji, to jak najbardziej gwarant może sobie
    zastrzec, że gwarancja nie obejmuje zasilacza. Czy tak jest w tym
    wypadku to musisz zerknąć do karty gwarancyjnej.

    > Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
    >
    > Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
    > I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?

    Zasadniczo nie ma konkretnego terminu. Jest w tzw. "rozsądnym czasie" +
    "bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
    towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył"

    2 tyg. na zasilacz to MZ jest jeszcze rozsadny czas. Więcej, nie bardzo.

    > Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
    > dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.

    Dlatego, ze tak sobie wymyślił sprzedawca, co przy ochronie ustawowej
    jest oczywistą bzdurą.

    > Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
    > zażądam zwrotu kasy?

    Najpierw ustalmy z tyt. czego faktycznie reklamowałeś bo gwarancja a
    rękojmia to zupełnie inne pary butów.

    *) Od stycznia zmieniły się przepisy i zamiast rękojmi konsumenckiej jest
    ponownie niezgodność z umową, ale nie sądzę aby to był duży problem, no
    chyba, że jesteś jednocześnie przedsiębiorcą i to był zakup na firmę.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1