eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak? › Re: Reklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.ne
    t.pl!not-for-mail
    From: "Adzik33" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie
    brak?
    Date: Sun, 6 Jan 2008 22:40:03 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 33
    Message-ID: <flrhr6$m51$1@news.dialog.net.pl>
    References: <flqqd8$dmn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-191-116.ssp.dialog.net.pl
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1199655590 22689 87.105.191.116 (6 Jan 2008 21:39:50 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Jan 2008 21:39:50 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus: avast! (VPS 080106-0, 2008-01-06), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:508511
    [ ukryj nagłówki ]

    > Bede bardzo wdzieczna za jakas podpowiedz.


    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
    1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione.
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
    w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Czyli z zgodnie z ustawą punkt 4, jesli sprzedawca nie zapewni Ci takiego
    samego towaru, lub np sprowadznie takiego towaru bedzie wymagać dużych
    kosztów powinien Ci odać pieniądze wraz z kosztami rozprawy sądowej. Ciebie
    w zasadzie nie obchodzi to, że takiego towaru już nie ma

    pozdrawiam


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1