eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak? › Re: Reklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak?
  • Data: 2008-01-07 13:07:30
    Temat: Re: Reklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak?
    Od: "Daria" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    > żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    > się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    > naraziłby
    > kupującego inny sposób zaspokojenia.
    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust.
    > 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    > uznał je za uzasadnione.
    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    > naprawy
    > ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu
    > żądaniu
    > w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    > znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    > albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    > konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego
    > czasu
    > naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
    >
    > Czyli z zgodnie z ustawą punkt 4, jesli sprzedawca nie zapewni Ci takiego
    > samego towaru, lub np sprowadznie takiego towaru bedzie wymagać dużych
    > kosztów powinien Ci odać pieniądze wraz z kosztami rozprawy sądowej.
    > Ciebie
    > w zasadzie nie obchodzi to, że takiego towaru już nie ma
    >
    > pozdrawiam
    >

    Bardzo dziękuję za potwierdzenie moich przypuszczeń, to wyjaśnienie powinno
    przesądzić o sprawie.

    Pozdrawiam serdecznie, DR.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 08.01.08 20:24 kam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1