  • 1. Data: 2010-10-20 23:35:32
    Temat: Reklama na ścianie budynku
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Było 3 lata temu - le moze cos sie zmienilo (moze jakies wyroki byly, etc) -
    wiec pozwalam sobie odswiezyc temat.

    Jako, ze ogorkowy sezon wyborczy juz sie rozkrecil na dobre (we wszystkich
    maistach buduja metra, a w Polsce C interkontynentalne centra przesiadkowe
    dla pociagow odrzutowcow i poduszkowcow), to sobie zalozmy taka hipotetyczna
    sytuacje:

    Za pomoca jakiegos silnego projektora chcialbym wyswietlic na scianie
    jakiegos budynku, czy innym tego typu obiekcie, nie nalezacym do mnie, swoja
    reklame wyborcza. Zakladam, ze nie posiadam zgody wlasciciela obiektu (nie
    pytam o nia).

    Pytanie - czy tak wolno, czy cos za to grozi... - a moze juz ktos o takiej
    sprawie slyszal (technika idzie wszak do przodu) - jaki byl final?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2010-10-21 05:49:56
    Temat: Re: Reklama na ścianie budynku
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 01:35:32 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > reklame wyborcza. Zakladam, ze nie posiadam zgody wlasciciela obiektu (nie

    Jest to takie same wykroczenie jak powieszenie plakatu - co najwyżej sąd
    potraktuje Cię trochę łagodniej bo było to "chwilowe", ale paragraf jest
    ten sam - technika nie jest istotna bo w kodeksie wykroczeń nie ma nic o
    tym jak technicznie plakat został umieszczony na cudzym budynku.

    Henry

  • 3. Data: 2010-10-21 05:53:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Henry(k)" napisal:
> [...]
    > ten sam - technika nie jest istotna bo w kodeksie wykroczeń nie ma nic o
    > tym jak technicznie plakat został umieszczony na cudzym budynku.

    Nie do końca. Plakat zazwyczaj, o ile nie został użyty jakiś wyjątkowo wredny
    klej lub farba, nie zagraża zdrowiu. 'Silny projektor' może spowodować
    u mieszkańców/użytkowników budynku uszkodzenie wzroku. A to już zupełnie
    inna bajka i inne zagrożenie karą.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-10-21 06:06:11
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 21 Paź, 01:35, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie - czy tak wolno, czy cos za to grozi... - a moze juz ktos o takiej
    > sprawie slyszal (technika idzie wszak do przodu) - jaki byl final?

    Bezumowne korzystanie?

  • 5. Data: 2010-10-21 06:20:35
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > klej lub farba, nie zagraża zdrowiu. 'Silny projektor' może spowodować
    > u mieszkańców/użytkowników budynku uszkodzenie wzroku. A to już zupełnie

    juz nie przesadzaj - strumien swiatla bedzie duzy ale nie tak zeby krzywde
    zrobic. nie wiem czego on chce uzyc do wyswietlania ale podejrzewam ze
    zwyklego domowego projektora - i to pewnie z ladnych kilku metrow.
    inna sprawa ze nie podejrzewam zeby puszczal obraz na sciane z oknami bo to
    by bylo bez sensu:) raczej pusty fragment sciany na ktorym bedzie dobrze
    widac obraz

  • 6. Data: 2010-10-21 13:47:45
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-21 01:35, SDD pisze:
> [...]
    > reklame wyborcza. Zakladam, ze nie posiadam zgody wlasciciela obiektu (nie

    Do jakiej partii politycznej należysz?

  • 7. Data: 2010-10-21 14:15:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Do jakiej partii politycznej należysz?

    Do zadnej. Nie naleze i nie nalezalem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-10-21 14:27:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pytanie - czy tak wolno, czy cos za to grozi... - a moze juz ktos o
    > takiej sprawie slyszal (technika idzie wszak do przodu) - jaki byl final?
    Przyznam, ze nie przychodzi mi do głowy żaden przepis ogólny zakazujący
    takiej praktyki.

  • 9. Data: 2010-10-21 17:36:57
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > inna sprawa ze nie podejrzewam zeby puszczal obraz na sciane z oknami bo
    > to by bylo bez sensu:) raczej pusty fragment sciany na ktorym bedzie

    Nie wyobrazam sobie co to moze byc za reklama rzucona na 4 m2 budynku z
    domowego projektowa. Jak nic musi miec z kilka tys lumenow. a zreszta
    popatzr sobie powiedzmy z 5 m w oczko zwyklego domowego projektora. To
    zobaczysz ... a w sumie nic nie zobaczysz przez jakis czas.

    Fantom

  • 10. Data: 2010-10-21 18:40:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Przyznam, ze nie przychodzi mi do głowy żaden przepis ogólny
    > zakazujący takiej praktyki.

    63a kw?