  • 1. Data: 2010-10-20 18:57:35
    Temat: [PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
    Od: MK <6...@i...pl>

    Witam,

    szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z
    telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło
    o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą tzn.
    ja połączeń nie odbierałem, dzwoniącego przekierowywało na pocztę, a ja
    byłem za to naliczany (6 PLN/min). Co więcej, sytuacja wyglądała tak
    samo po rzekomym anulowaniu przekierowań. Chciałbym napisać o tym do UKE
    i nie mogłem dziś nigdzie w regulaminach operatora ani w Ustawie Prawo
    Telekomunikacyjne znaleźć odpowiednich zapisów dotyczących kwestii
    taryfikacji przekierowań, poczty głosowej za granicą itp.

    Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest
    płatne albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
    (co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją
    ostateczną wersję.

    Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
    skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać
    nazwy OPa. Z góry dzięki

  • 2. Data: 2010-10-20 19:28:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-20 20:57, MK pisze:
> [...]
    > Telekomunikacyjne znaleźć odpowiednich zapisów dotyczących kwestii
    > taryfikacji przekierowań, poczty głosowej za granicą itp.

    roamingu.

> [...]
    > płatne albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
    > (co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją

    Przecież wybrali - wg nich przekierowałeś, to płacisz.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-10-20 20:12:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/20/2010 1:57 PM, MK wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
    > skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać

    jesteś bez szans.
    miałeś przekierowanie warunkowe, typu jak nie odbierzesz lub jestes poza
    zasiegiem, a to wiekszosc operatorow ma płatne.

    było sobie ustawic przekierowanie na wszystko, wowczas bys nie zapłacił.
    mądry polak po szkodzie.

  • 4. Data: 2010-10-20 22:05:01
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 20 Paź, 20:57, MK <6...@i...pl> wrote:
    > szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z
    > telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło
    > o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą

    Sprawdź dokładnie opłaty - w niektórych krajach w roamingu płatna jest
    próba połączenia (czyli nieodebrane też).

    --
    Regards
    Matt

  • 5. Data: 2010-10-20 22:49:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    MK napisal:
    [ ciach ]

    Łupili cię za zestawienie łącza. Nawet jak nie odbierzesz lub odbijesz,
    to i tak zapłacisz. Abyś się od tego uwolnił, musiałbyś mieć wybraną
    opcję przekierowania wszystkich rozmów na PG.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-10-21 06:07:10
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 22:49:08 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Łupili cię za zestawienie łącza. Nawet jak nie odbierzesz lub odbijesz,
    > to i tak zapłacisz. Abyś się od tego uwolnił, musiałbyś mieć wybraną
    > opcję przekierowania wszystkich rozmów na PG.

    Jakie zestawienie łącza? Przekierowanie na pocztę odbywa się w polskiej
    centrali więc część rozmowy "odebrana" w ogóle nie wyszła w świat.
    Zagraniczny operator nie ma zielonego pojęcia czy masz włączone
    jakiekolwiek przekierowania.
    Trzeba to zgłosić do UKE - ostatnio lubią walić kary operatorom
    (bo operatorzy lubią walić klienta)
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=279&news_id=1834&layout=4&page=text

    Henry

  • 7. Data: 2010-10-21 09:43:03
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
    > skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać
    bo źle zrobiłeś i nie masz racji!!!

    jeśli bys ustawił przekierowanie na PG - ale będac jeszcze w PL
    byś płacił jak za połączenia w PL lub miałbys za darmo

    aby nie było, że bajam:
    przed wyjazdem do CRO, zadzwonilem do Ery z pytaniem co mam zrobić
    w PL ustawilem przekierowanie bezwarunkowe
    w czasie 10dni pobytu w CRO, dostałem z 200 polączeń przekierowanych
    i zapłacilem jakbym był cały czas w PL

    --
    pozdros
    icek

  • 8. Data: 2010-10-21 10:48:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/21/2010 1:07 AM, Henry(k) wrote:

    > Jakie zestawienie łącza?
    wiesz, taka pani na centrali kabelki ten tego ten.

    > Przekierowanie na pocztę odbywa się w polskiej
    > centrali więc część rozmowy "odebrana" w ogóle nie wyszła w świat.

    bezwarunkowe tak, warunkowe nie.

    > Zagraniczny operator nie ma zielonego pojęcia czy masz włączone
    > jakiekolwiek przekierowania.

    j.w. jeśli masz przekierowanie warunkowe np. gdy nie odbierasz, to robi
    to operator zagraniczny.

    zawsze można próbować.

  • 9. Data: 2010-10-21 11:48:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 05:48:39 -0500, witek napisał(a):

    > j.w. jeśli masz przekierowanie warunkowe np. gdy nie odbierasz, to robi
    > to operator zagraniczny.

    No tak - ale tylko poza UE.

    Henry

  • 10. Data: 2010-10-21 13:24:06